آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / اطلاعات جامع درباره تزریق چربی

اطلاعات جامع درباره تزریق چربی

با گذر زمان و کهولت سن نشانه هایی از پیری در افراد بروز می کند که یکی از آنها کم شدن حجم چربی صورت می باشد. الاستین و کلاژن موجود در صورت در طی فرآیند طبیعی پیری، شروع به شکست و کاهش می کند. با گذشت زمان و کاهش حجم چربی موجود در زیر پوست، چین و چروک و حفره هایی در صورت فرد ظاهر شده و معمولاً شاهد نازک شدن لب ها و فرو رفتن گونه ها در افراد خواهیم بود که این تغییرات از شادابی چهره کم کرده و زیبایی افراد را تحت تأثیر قرار خواهد داد. البته این مشکل می‌تواند در افراد کم سن نیز بروز پیدا کرده و باعث نارضایتی از ظاهر در فرد گردد. خوشبختانه در حال حاضر روش‌های مختلفی جهت درمان این مشکلات ابداع شده که یکی از بهترین و کم‌ عارضه‌ ترین آنها تزریق چربی است. تزریق چربی روشی است که در آن بافت چربی از ناحیه مورد نظر در بدن فرد متقاضی برداشته می شود و پس از طی پروسه فرآوری به نقاط مختلف بدن خود فرد تزریق می شود. تزریق چربی به صورت، روشی است که به کمک آن می توان حجم چربی از دست رفته را بازگرداند و با فرم دهی به کمک این روش در افراد جوان و پیر، موجب زیباتر شدن چهره آنها شد.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد تزریق چربی

تزریق چربی در اصفهان

مزایای تزریق چربی

یکی از فواید انتقال چربی خلاص شدن از شر چربی‌های اضافی موضعی بدن است. در واقع شما با یک تیر دو نشان خواهید زد. نه‌تنها چربی‌های موضعی از بدن تخلیه شده و به تناسب اندام می‌رسید بلکه همین چربی زائد، برای درمان چین و چروک‌ها و حتی مدلینگ صورت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برای انجام این تکنیک از چربی بدن خود شما استفاده می‌گردد. بنابراین مطمئن خواهید بود که هیچ واکنش منفی از جانب سیستم ایمنی بدن رخ نداده و عارضه خطرناکی برای شما به همراه نخواهد داشت. مدت زمان ماندگاری تزریق چربی نسبت به سایر تکنیک‌های تزریقی بیشتر خواهد بود و این ویژگی یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید؛ چراکه هزینه تزریق چربی نیز برای شما مقرون به صرفه خواهد شد.

همه ما به دنبال این هستیم که بعد از انجام تکنیک زیبایی چهره زیبا‌تر شده و از طرف دیگر نتیجه آن طبیعی‌تر به نظر برسد. در چنین شرایطی تزریق ‌چربی گزینه مناسب‌تری خواهد بود چرا که نتیجه آن کاملاً طبیعی است.

نواحی رایج و مناسب تزریق چربی

صورت: انتقال چربی اتولوگ (به معنای استفاده از چربی از بدن خود بیمار) اغلب به عنوان یک جایگزین یا مکمل مؤثر برای فیلرهای صورت دیده می شود. چربی را می توان برای بزرگ کردن لب یا برای به حداقل رساندن ظاهر چین و چروک و خطوط ریز استفاده کرد.
باسن: پیوند چربی تکنیکی است که برای روش‌های لیفت باسن استفاده می‌شود.
سینه ها: همانطور که قبلاً اشاره کردم، برخی از اولین کاربردهای پیوند چربی برای روش های بازسازی سینه بود.
دست‌ها: یکی از مواردی که مردم اغلب در مورد علائم پیری نادیده می‌گیرند، دست‌هایشان است. دست های پیر مانند صورت حجم خود را از دست می دهند و چین و چروک ایجاد می شود. تزریق چربی به دست ها باعث می شود پوستی صاف تر و جوان تر به نظر برسد.

مراحل تزریق چربی

در مراحل تزریق چربی پزشک متخصص در ابتدا چربی را از ناحیه خاصی از بدن برداشته و بعد از انجام مراحل لازم، آنها را به ناحیه تحت درمان تزریق می کند.
استخراج چربی: در روش استخراج چربی، پزشک متخصص می تواند بسته به شرایط بدن، چربی مورد نیاز را از بخش هایی مانند ران، باسن و یا شکم برداشت کند.
آماده سازی چربی: چربی برداشت شده از بدن به خاطر داشتن مواد مختلف، برای تزریق مناسب نیست. به همین دلیل هم پزشک باید با استفاده از سانتریفیوژ، این چربی را آماده کرده و سلول های اضافی و مرده آن را جدا کند.
تزریق چربی: در نهایت، آخرین مرحله تزریق چربی هم این است که پزشک متخصص بعد از آماده سازی چربی، آن را با استفاده از سرنگ های بسیار باریکی به ناحیه مورد نظر تزریق می کند. البته باید بدانید که در این مرحله، پزشک ناحیه تحت درمان را به طور کامل بی حس می کند و احساس درد زیادی نخواهید داشت.

اقدامات قبل از تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی

چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی میشود؟

روند طبیعی شدن صورت پس از تزریق چربی در بین افراد، متفاوت است و به مؤلفه‌های زیادی بستگی دارد؛ اما به صورت کلی می‌توان زمان طبیعی شدن صورت پس از تزریق را 2 الی 6 هفته تخمین زد.

سن مناسب برای تزریق چربی

بهترین سن، فاصله بین 30 تا 65 سالگی است. در سن بلوغ بدن به ثبات وزن نرسیده و اختلالات هورمونی شدید در بدن وجود دارد به همین دلیل تزریق چربی نه تنها ثبات نداشته بلکه ممکن است عواقبی را نیز به همراه داشته باشد.

دوره نقاهت تزریق چربی

دوره نقاهت که شامل التهاب، تورم، کبودی و قرمزی هست برای افراد مختلف متفاوت می باشد؛ چون واکنش بدن و سبک زندگی افراد مشابه یکدیگر نیست، برای مثال کسانی که گیاهخوار هستند دیرتر از بقیه پوست صورتشان بهبود می یابد. برای اینکه بهبودی پس از آن سرعت یابد و همچنین ماندگاری بیشتر، نوشیدن آب کافی در طول روز بسیار اهمیت دارد.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری تزریق چربی بین 1 تا 3 سال است که بستگی به نگهداری خود فرد دارد. البته جنس پوست فرد اهمیت دارد. مهم‌ترین مراقبت که در ماندگاری تزریق چربی اهمیت دارد این است که از حرارت و فشار در ناحیه‌ی تزریق‌شده خودداری کنید. درصورتی‌که این مراقبت‌ها انجام شود می‌تواند تا 5 سال هم ماندگاری داشته باشد.

عوارض تزریق چربی به صورت

تزریق چربی عوارض جانبی بسیار کمی دارد و عوارض طبیعی چون ورم و کبودی نیز نهایتاً تا 2 روز پس از تزریق برطرف می‌شود. در اصل بروز عوارض جانبی به وضعیت ویژه‌ی هر فرد بستگی دارد. گاهی رعایت نکردن مراقبت‌های پیش از عمل باعث بروز عوارض تزریق چربی می‌شود. برای مثال اگر از مصرف الکل و کشیدن سیگار پرهیز نکنید، عوارض و خطرات پس از تزریق بیشتر و روند بهبودی کندتر می‌شود. به‌طور کلی، عوارضی که ممکن است در تزریق چربی بروز کند، به این شرح است:
کبودی و ورم: کبودی و ورم پس از تزریق چربی تا حدی طبیعی و قابل پیش‌بینی است؛ اما اگر از حد عادی بیشتر شود، غیرعادی و خطرناک خواهد بود.

از جمله عوارض دیگر تزریق چربی که در برخی موارد ممکن است دیده شوند عبارتند از:

لازم به ذکر است که احتمال وقوع عوارض فوق بسیار کم است. بروز این عوارض بستگی به وضعیت بیمار، مهارت و تجربه‌ پزشک جراح دارد. اگر پزشک موردنظر مهارت کافی را نداشته باشد، ممکن است حجم چربی تزریقی بیشتر یا کمتر از اندازه‌ استاندارد باشد و این مسئله باعث بروز مشکل شود. بهتر است فرد متقاضی تزریق چربی، طی جلسات مشاوره، خطرات و عوارض جانبی تزریق را از پزشک خود بپرسد و برای پیشگیری از عوارض احتمالی نکات لازم را رعایت کند.

هزینه تزریق چربی به صورت

این قیمت ها برای هر بیمار بستگی به عوامل مختلف از جمله تعداد نواحی تحت درمان و مقدار چربی استخراج شده و تزریق شده مختلف دارد. عوامل مختلفی از جمله نوع بیحسی، تعداد تزریق، میزان چربی مورد نیاز و مراقبت های قبل و بعد از عمل در هزینه این روش زیبایی دخیل هستند.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :کریمی [ 1402-07-19 ]
سلام آقای دکتر آیا ممکن است چربی بعد از تزریق جا به جا شود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26