آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

یکی از فاکتورهای زیبایی در دنیای امروز، داشتن پوستی صاف و بدون هرگونه چین و چروک است. همزمان با افزایش سن، چین ‌و چروک‌ هایی در پوست به وجود می‌آید که طبیعی است و به ‌طور طبیعی نمی‌توان از بروز آنها پیشگیری کرد. با این‌ حال، شما می‌توانید تا حد زیادی از شدت این چین‌ و چروک‌ ها در صورت خود بکاهید و پوستی صاف و یکدست داشته باشید. بهترین روشی که در این زمینه می‌تواند مناسب باشد، بوتاکس است. بوتاکس به نوعی دارو گفته می‌شود که از سم بوتولیسم گرفته شده و با تزریق به نواحی مختلف صورت می‌تواند از شدت چین‌وچروک‌ها بکاهد. بوتاکس سیگنالهای ارسال شده از اعصاب به عضلات را مسدود می‌کند و از انقباض ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند و درنهایت پوست صاف و بدون چین و چروکی به شما ارائه می‌دهد. البته علاوه بر از بین بردن چروک‌ها می‌توان از آن برای درمان مشکلاتی دیگر نظیر تعریق زیاد، درد گردن، میگرن، افتادگی پلک و … استفاده کرد.

در کلینیک سینایار همه خدمات زیبایی و جوانسازی از قبیل تزریق بوتاکس و ژل، با استفاده از بهترین و معتبرترین برندها انجام میشود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره های درج شده در این صفحه تماس حاصل فرمایید.

آنچه در این مطلب میخوانید

BOTOX چیست؟

BOTOX یا بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum است. در مقادیر غلظتی بالا، این سم می تواند نوعی فلج عضلانی موسوم به بوتولیسم ایجاد کند که در غلظت بالا معمولاً می تواند با مسمومیت غذایی همراه باشد. تزریق بوتاکس می تواند با تأثیرگذاری بر روی عضلات نواحی مختلف صورت به کاهش انقباض در این نقاط کمک کند و در نتیجه باعث از بین رفتن مشکلاتی نظیر چین و چروک در نواحی دور چشم، پیشانی و بخش های پایینی چهره و به طور کلی جوانسازی صورت شود.

کاربردهای بوتاکس

بهترین کلینیک تزریق بوتاکس اصفهان

مزایای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به عنوان روشی برای جوانسازی پوست، مزایای زیر را به همراه دارد:

  1. نتایج طبیعی و قابل مشاهده بدون نیاز به جراحی
  2. بعد از تزریق، فرد بلافاصله قادر به انجام فعالیت های روزانه خود می باشد.
  3. این روش، بدون درد است و برای اینکه بیمار کوچک ترین احساس ناخوشایندی نداشته باشد، از مواد بی حس کننده نیز استفاده می شود.

نحوه تزریق بوتاکس

برای شروع تزریق ابتدا نواحی تزریق مشخص شده و از مواد آرایشی پاک می شود تا محل تزریق به خوبی ضد عفونی شود. پس از پاکسازی پوست، تزریق توسط پزشک انجام می شود. در تزریق بوتاکس بنا به در خواست مراجع کننده می توان از بی حسی موضعی نیز برای کاهش درد استفاده کرد.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس به طور معمول چندین روز طول می کشد تا عضله نقطه مورد نظر به طور کامل و به صورت موقتی فلج شود. این روش بسیار امن بوده و بهترین راه برای جوانسازی پوست می باشد. برای افزایش میزان ماندگاری بوتاکس روش های ذیل توصیه می گردد:

چه کسانی نباید تزریق بوتاکس انجام دهند؟

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

مواردی گزارش شده است که تزریق بوتاکس در نوک بینی برای بالا بردن و یا فرم دادن به آن صورت می‌گیرد که این نواحی در واقع دارای مجوز برای تزریق بوتاکس نیستند و به طور رسمی تأیید نشده است. مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس عبارت هستند از:

بهترین سن بوتاکس

بهترین سن برای بوتاکس صورت از اواسط دهه 20 شروع می شود؛ چون در این سن خطوط عمیق نشده اند و به صورت سطحی هستند با تزریق بوتاکس ادامه روند چین و چروک متوقف می شود.

ماندگاری بوتاکس

بوتاکس یکی از روش‌های زیبایی موقت شناخته می‌شود که به طور معمول می‌تواند بین 4 تا 6 ماه ماندگاری داشته باشد. البته مدت‌زمان ماندگاری این عمل بیشتر به میزان چین‌وچروک‌ها و سن افراد نیز بستگی دارد.

عوارض بوتاکس بعد از تزریق

  1. تورم و کبودی در محل تزریق
  2. سردرد
  3. علائم شبیه آنفولانزا
  4. حالت تهوع
  5. افتادگی موقت پلک یا ابرو

این عوارض معمولاً خفیف هستند و در عرض چند روز خود به خود برطرف می شوند.

عوارض بوتاکس بعد از چند سال

در کل، طبق گزارش برخی منابع که تزریق مکرر بوتاکس با دوز بالا و توسط افراد بی‌تجربه انجام داده‌اند، امکان دارد عوارض بوتاکس چند سال بعد از تزریق بروز دهد. این عوارض شامل موارد زیر می‌باشد:

هزینه تزریق بوتاکس در اصفهان

هزینه انجام این روش زیبایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از مهم ترین آنها عبارت است از:

  1. میزان مواد مصرفی
  2. مهارت و تجربه پزشک
  3. هزینه کلینیک یا بیمارستان
  4. کیفیت مواد مصرفی
  5. دستمزد پزشک
  6. عمق چین و چروک های صورت و وسعت خطوط

کلینیک سینایار یکی از بهترین مراکز کاشت ابرو در اصفهان ، می باشد. در این مرکز با تجهیزات به‌روز و کادری مجرب در محیطی ایمن و آرام کلیه خدمات کاشت مو و ابرو، جراحی زیبایی پلک ، لیزر موهای زائد ، همچنین کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی پوست به مراجعین عزیزم ارائه می گردد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطالاعات بیشتر با شماره های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :چگینی [ 1402-07-19 ]
سلام میخواستم ببینم خط اخم بین ابروهابدون بوتاکس کردن درمان میشه ؟؟ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26