آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / نمايش در منو / با چه روشهایی می توان غبغب را از بین برد؟

با چه روشهایی می توان غبغب را از بین برد؟

جذابیت و زیبایی صورت در افراد، وابسته به فرم و تناسب آن است. افتادگی غبغب یکی از عواملی است که از زیبایی چهره می‌کاهد. غبغب نوعی برجستگی در قسمت زیر چانه است که حالت آویزان دارد. به وجود آمدن غبغب ناشی از عواملی مختلفی است که بر اثر آنها عضلات صورت و گردن دچار افتادگی می‌شوند. با افزایش سن و کند شدن روند متابولیسم بدن استخوان‌ها ضعیف شده و حجم عضلات نیز کاهش می‌یابند و این روند باعث ایجاد غبغب می‌شود. در شرایط دیگر با افزایش وزن و روند ذخیره چربی در بدن، ذخیره چربی در ناحیه غبغب نیز اتفاق می‌افتد. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، امکان رفع غبغب از طریق روش‌های پزشکی بسیاری وجود دارند که در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت. پزشک قبل از تصمیم‌ گیری درباره روش مورد استفاده شما را به‌طور دقیقی معاینه می‌کند تا مطمئن شود که نتیجه روش همان چیزی می‌شود که شما انتظار آن را دارید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل ایجاد غبغب

مزایای رفع غبغب

بهبود ظاهر چهره: درمان غبغب می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهر گردن و چانه خود را بهبود بخشیده و شکل صورت خود را به مطابق با معیارهای زیبایی شناسی که از خودتان در ذهن دارید، تغییر دهید. این اقدام می‌تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس در شما شود و حس خوبی را برایتان تداعی کند.
بهبود تعادل چهره: درمان غبغب ممکن است بهبود تعادل چهره را به همراه داشته باشد. با کاهش چربی های اضافی که در زیر چانه وجود دارد، میتوانید ظاهر چهره را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید. این اقدام تعادل اجزا مختلف چهره در کنار یکدیگر را بهبود میبخشد و ساختاری مطابق یا نزدیک به اصول زیبایی شناسی ایجاد خواهد کرد.
افزایش اعتماد به نفس: با کاهش حجم چربی غبغب میتوانید اثرات مطلوبی در بهبود اعتماد به نفس مشاهده کنید و از ظاهرتان لذت ببرید.
کاهش چربی ناحیه غبغب: درمان غبغب معمولاً جهت کاهش چربی زیر چانه انجام میشود. در هر کدام از تکنیک ها میتوانید کاهش چربی اضافی را شاهد باشید. معمولا با این اقدام در ناحیه چانه و گردن زیبایی و تناسبی را مشاهده خواهید کرد. این اقدام موجب نمایان شدن زیبایی خط فکی و چانه در شما خواهد شد.

روشهای از بین بردن و رفع غبغب

راه ها و روشهای از بین بردن غبغب :

اندولیفت جدیدترین دستگاه رفع غبغب

اندولیفت یک روش درمان غبغب با استفاده از لیزر است و کم‌ ترین عارضه را دارد. در این شیوه هیچ گونه جای زخم بر جای نمی‌ماند. لیزر اندولیفت جزء جدیدترین متدهای روز دنیا در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست محسوب می شود. اندولیفت یک روش لیزر درمانی ساده و با نتیجه لیفت بسیار کارآمد و مشابه پروسیجر های جراحی ولی بدون نیاز به بیهوشی می باشد. در اندولیفت، پرتوی لیزر به صورت موضعی و سطحی استفاده نمی شود. این لیزر با استفاده از فیبرهایی تابیده می شود که به ضخامت یک تار مو (200 یا 300 میکرون) هستند و به زیر پوست و به بافت‌های عمقی فرستاده می شود. لیزر به صورت انتخابی، به تجزیه‌ی چربی‌ها و بازآرایی اسکلت پروتئینی بافت می پردازد. همچنین این لیزر با ایجاد حرارت در لایه میانی پوست، باعث تحریک تولید و بازسازی رشته های کلاژن میشوند که مسئول الاستیسیته و کشسانی پوست می باشند. این متد بروز و کارا با بی حس موضعی انجام می گیرد و بیمار پس از درمان می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد و نیازی به طی کردن دوران نقاهت ندارد. در این متد پرتو لیزر دایود از درون پوست سلول های چربی را هدف قرار می دهد و سبب می سود سلول های چربی تجمع یافته در ناحیه ی پایینی صورت و غبغب که سبب افتادگی و پیری چهره می شوند را کاهش وحذف نماید که سلول های متلاشی شده از طریق سیستم طبیعی دفعی بدن طی زمان خاصی دفع می شوند. پیرو حذف سلول های چربی اندولیفت همچنین با تحریک کلاژن و الاستین سبب لیفت در همین ناحیه می شود.

جراحی غبغب (لیپوماتیک)

جراحی سابمنتوپلاستی(Submentoplasty) یا همان لیپوماتیک یکی از روش‌های تقریباً قدیمی برای رفع غبغب است. در این روش، پزشک متخصص یک شکاف کوچک زیر چانه ایجاد کرده و چربی‌های آن ناحیه را خارج می‌کند. امروزه با پیشرفت علم و کشف روش‌های جدیدتر وغیرتهاجمی این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیفتینگ پوست گردن و زیر چانه

یکی دیگر از روش‌های رفع غبغب که برای جوانسازی پوست صورت هم انجام می‌شود، لیفتینگ پوست گردن و زیر چانه است. این روش برای افرادی که پوست ناحیه‌ی گردنشان چروکیده و بسیار افتاده است، می تواند بسیار مناسب است.

لیپوساکشن غبغب

روش غیرتهاجمی دیگری مانند کویتیشن که برای رفع غبغب انجام می‌شود، لیپوساکشن و خارج‌کردن چربی از ناحیه‌ی غبغب است که با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. این روش برای کسانی که جنس پوست خوب و محکمی داشته باشند، موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

تزریق ژل (فیلر)

استفاده از ژل یا فیلر برای کسانی که حالت ارتجاعی و الاستیستیه پوست خود را از دست داده‌اند و به اصطلاح، پوست آنها شل شده، خوب است. با تزریق فیلر به ناحیه‌ی مورد نظر، حجم پوست افزایش پیدا می‌کند و باعث رفع و از بین بردن غبغب می‌شود. البته این درمان، نتیجه‌ی موقتی دارد و درمان همیشگی برای از بین بردن غبغب نیست.

تزریق لیپولیز

در روش تزریق لیپولیز که تأیید سازمان بهداشت جهانی را دارد، برای درمان غبغب، دو ماده‌ی «اسید دئوکسی کولیک» و «فسفاتیدیل کولین» به زیر چانه تزریق می‌شود. البته شاید برای حذف کامل چربی جمع شده در آن ناحیه نیاز به تکرار درمان در فاصله‌ی زمانی 4 تا 5 هفته باشد. نتیجه‌ی مطلوب را تا حداکثر 8 هفته خواهید دید.

امواج رادیو فرکوئنسی (RF)

یکی از روش‌ها برای رفع و از بین بردن غبغب، استفاده از امواج RF است که قدمت زیادی دارد و یکی از کارآمدترین شیوه‌های درمانی است. برای درمان با استفاده از امواج رادیو فرکوئنسی، گرما به صورت یکنواست در بخش زیرین پوست ایجاد می‌شود که به دلیل بالا رفتن دما، رگ‌های آن ناحیه، منبسط می‌شوند و میزان جریان خون زیاد می‌شود. در نتیجه، آلبومین از رگ‌ها به داخل بافت منتقل می‌شود و کلاژن ساخته می‌شود. با ساخت کلاژن، پوست آن ناحیه، سفت می‌شود که در نهایت، غبغب رفع می‌گردد.

مزوتراپی غبغب

مزوتراپی، یک روش نوین برای درمان غبغب است. در این روش، با چند تزریق، چربی جمع شده در زیر فک، قطعه قطعه می‌شود که به این فرآیند، «لیپولیز» می‌گویند. سپس محلول مورد نیاز برای انجام درمان به بافت همبند و لایه‌های چربی تزریق می‌شود. بدن تقریباً 3 هفته بعد از انجام مراحل درمان، پاسخ مناسب را نشان می‌دهد و برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر باید جلسه‌های درمان هر 4 تا 6 هفته تکرار شود. مزوتراپی به صورت سرپایی انجام می‌شود و اغلب به استفاده از داروهای بی‌حسی نیازی نیست.

کربوکسی تراپی غبغب

در این روش از گاز «دی اکسید کربن» به جای مایعات تزریق شده در روش مزوتراپی استفاده می‌شود. تزریق گاز در لایه‌های زیرین پوست انجام می‌شود. وجود «دی اکسید کربن» باعث بهبود جریان خون در آن ناحیه شده و کلاژن بیش‌تری تولید می‌شود که در نتیجه، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد.

هایفوتراپی غبغب

یکی از اثربخش‌ترین روش‌های غیر تهاجمی برای رفع و از بین بردن غبغب که دوره‌ی نقاهت کوتاهی هم دارد، «هایفوتراپی» است. در این روش از پرتوهای مافوق صوت استفاده می‌شود که در نتیجه، کلاژن بیش‌تری تولید می‌شود و چربی‌های انباشته شده در بخش زیرین پوست، متلاشی می‌شود و بافت آن ناحیه سفت می‌شود.

اولتراسوند کویتیشن

در این روش، موج‌های اولتراسوند به آن ناحیه تابانده می‌شود. امواج بر روی غشاء سلول‌های چربی ارتعاش ایجاد می‌کند و آنها را منقبض می‌کند و باعث تشکیل شده حباب هایی از جنس هوا در درون سلول‌ها می‌شود. در نتیجه، چربی‌ها به حالت مایع تبدیل می‌شود و پوست آن ناحیه، جمع و منقبض می‌شود و غبغب از بین می‌رود.

تزریق کیبلا

کیبلا نام ماده‌ای است که در جذب چربی نقش دارد. این ماده به وسیله‌ی سوزن‌های بسیار نازک به ناحیه‌ی مورد نظر تزریق می‌شود که در نتیجه، سلول‌های چربی آن ناحیه تخریب می‌شوند و باعث التهاب در آن ناحیه می‌شود که بدن، مواد زائد ایجاد شده را حذف می‌کند. این روش درمانی با استفاده از بی‌حسی موضعی در 2 تا 4 جلسه انجام می‌شود.

کرایولیپولیز

در این روش، برای رفع و از بین بردن غبغب و از بین بردن چربی‌ها، سلول‌های چربی را منجمد می‌کنیم که در نتیجه، بدون انجام کارهای پزشکی، سلول‌های منجمد شده از بدن دفع می‌شوند. این شیوه از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارد و آسیبی به پوست بدن و بافت‌های ناحیه وارد نمی‌کند. حتی در این شیوه، سرمای به کار گرفته شده باعث ایجاد بی‌حسی در فرد می‌شود و دیگر نیازی به استفاده از داروهای بی‌حسی موضعی نیست. این روش یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای رفع غبغب است که در یک یا دو جلسه به نتیجه می‌رسد. البته در صورت بزرگ بودن اندازه‌ی غبغب، تعداد جلسه‌های درمانی، افزایش خواهد یافت.

مراقبت های قبل از رفع غبغب

مراقبت های پس از رفع غبغب

هزینه رفع غبغب در اصفهان

هزینه درمان‌های رفع غبغب با هریک از دستگاه‌های نام برده یکسان نیست، علاوه بر این هزینه از بین بردن غبغب به تعداد جلسه‌های درمان و متخصص پوست نیز بستگی دارد.

در کلینیک سینایار اصفهان با استفاده از بهترین و بی عارضه ترین برندهای ژل موجود، تزریق ژل انجام می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره موجود در این صفحه اقدام فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ثمین [ 1402-08-06 ]
من شنیدم تزریق مزوتراپی برای غبغب مناسبه چه افرادی نمی توانند مزوتراپی انجام دهند؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26