آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / آنزیم تراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

آنزیم تراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

آنزیم ها مواد زنده ای هستند که سلامت پوست و بدن انسان را تنظیم می کنند. آنها با مواد معدنی خاصی در بدن ترکیب می شوند تا یک سیستم طبیعی از آنتی اکسیدان ها را تشکیل داده و با رادیکال های آزاد خورنده مبارزه کنند. آنزیم ها می توانند با استفاده از فرآیندی به نام اسمز معکوس، سلول های مرده پوست را حذف کنند. هدف از استفاده از آنزیم تراپی، تقویت یکپارچه ساختاری پوست از طریق تحریک تولید کلاژن ها است. این درمان برای انواع پوست ها از جمله پوست های پیر، مستعد آکنه، آفتاب سوخته و سایر موارد دیگر مناسب است.
در روش آنزیم تراپی DMK کار بر روی سیستم های داخلی در جهت افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی، باعث بهبود عملکرد پوست می شوند. از فرآیند اسمز برای شستشو سلول های پوست استفاده می شود تا سموم از روی سطح پوست پاک شود. عملکرد آنزیم تراپی DMK به صورت اکسیژن رسانی عمیق به سلول های پوست انجام می شود. در طول این فرآیند، آنزیم ها سلول های مرده و آلاینده های پوست را حل می کنند. در این صورت ساختاری غنی از آنتی اکسیدان در پوست ایجاد می شود تا پوست را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و همچنین پوست را برای تولید کلاژن تحریک کند.
در پایان فرآیند آنزیم تراپی، پوستی صاف و جوان با قدرت سلولی بالا برای مبارزه با گلیکوزیشن (عاملی که باعث پیری پوست می شود)، دارید. این روش درمانی آسیب های ناشی از آکنه را نیز التیام می بخشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

فواید آنزیم تراپی پوست

1- تقویت پوست: تقویت ، یکپارچگی ساختاری پوست برای ایجاد محیط سالم برای زندگی و رشد سلولها می باشد. آنزیم تراپی پوست عضلات صورت را تمرین می دهد و باعث شده پوست احساس سفت و لطیف شدن داشته باشد.
2- سم زدایی: پوست باید به طور منظم سم زدایی شده و و درمان آنزیمی این کار از طریق اسمز معکوس با استفاده از غدد لنفاوی در مرحله بعد می باشد. زمان رسیدن ماسک به 45 دقیقه جادویی، احساس نبض ضعیف را به وسیله عملکرد آن می توانید احساس کنید.
3- اصلاح شرایط پوست: با استفاده از لایه بردارهای حرفه ای و ماسک آنزیم برای تقویت، سم زدایی عمل می شود.
4- جوانسازی و روشن کردن پوست: درمان منظم آنزیم تراپی پوست با درمان های حرفه ای صورت، پوست را شاداب و هیدراته نگه داشته و با لایه برداری پوست و ماسک آنزیمی با پمپاژ خون تازه، اکسیژن و مواد مغذی به پوست باعث روشن شدن پوست می شود.
5- سفت کردن پوست: درمان آنزیم تراپی پوست قوی ترین و مؤثرترین روش برای هیدرولیز مواد سلولهای مرده از بافت های پوست، سپس سم زدایی ناخالصیها باعث سفت شدن و حالت دهی پوست به صورت ظاهری جوان تر می شود.
6- تقویت کردن بافت حاوی آنتی اکسیدان های قوی در مبارزه با اثرات مضر و بد رادیکال های آزاد (که باعث پیری زودرس می شوند ).
7- تقویت تدریجی عضلات صورت و همچنین تقویت مویرگ های شکننده
8- معکوس کردن علائم پیری
9- اکسیژن درمانی واقعی در داخل پوست

آنزیم تراپی پوست DMK

آنزیم تراپی پوست چگونه انجام می شود؟

برای انجام آنزیم تراپی افراد باید مراحل زیر را طی کنند:
در ابتدا پزشک، پوست شما را بررسی کرده و سطح مناسب آنزیم را برای پوست شما تعیین می کند.
این روش درمانی با یک پاکسازی و لایه برداری ملایم بر روی پوست آغاز می شود.
سپس ماسک آنزیمی مخصوص را با حرکات ملایم از قفسه سینه تا پیشانی اعمال می شود. پس از پخش کردن ماسک بر روی پوست به مدت 40 دقیقه باید باقی بماند. در این مدت زمان، ماسک سفت شده و باعث انقباضات پوستی می شود.
بسته به سطح آنزیمی که فرد متخصص تعیین کرده است، ممکن است پوست نیاز به یک لایه ثانویه دیگر نیز داشته باشد.
در نهایت می توانید ماسک را از روی پوست خود برداشته و مراقبت های پوستی را انجام دهید.

مراقبت بعد از آنزیم تراپی پوست

بعد از آنزیم تراپی امکان خشکی و حساسیت پوست وجود دارد. بدین منظور باید از محصولات ضد التهابی و مرطوب کننده استفاده نمود.
بعد از انجام آنزیم تراپی، باید حتماً از کرم ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کرد.

تعداد جلسات آنزیم تراپی پوست

برای کسب نتایج مطلوب به حداقل 3 جلسه درمانی نیاز خواهید داشت.

عوارض آنزیم تراپی پوست

استفاده از آنزیم تراپی پوست ممکن است با عوارض و مشکلاتی همراه باشد، اگرچه این عوارض بسیار نادر هستند. برخی از عوارض ممکن عبارتند از :
حساسیت پوست : برخی افراد ممکن است به آنزیم تراپی پوست حساسیت داشته باشند و علائمی مانند خارش، قرمزی، تورم و آتش زخم پوستی تجربه کنند.
التهاب پوستی : در برخی موارد، استفاده از آنزیم تراپی پوست ممکن است منجر به التهاب پوستی شود.
تحریک پوستی : استفاده از آنزیم تراپی پوست ممکن است باعث تحریک و تنش پوست شود و در برخی موارد ممکن است به علائمی مانند خشکی، ترشح چربی بیش از حد و پوست حساسیتی منجر شود.
تشدید علائم پوستی : در برخی موارد، استفاده از آنزیم تراپی پوست ممکن است منجر به تشدید علائم پوستی شود، به خصوص در صورتی که پوست دارای شرایط نامناسبی مانند آکنه شدید یا زخم باشد.
خطر عفونت : در صورتی که آلات و وسایل مورد استفاده در آنزیم تراپی پوست به درستی ضدعفونی نشوند، ممکن است با خطر عفونت پوستی روبرو شوید.

هزینه آنزیم تراپی پوست

قیمت آنزیم تراپی در مراکز مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی هم بستگی دارد. برای مثال میزان آسیب دیدگی در تعیین قیمت آنزیم تراپی مؤثر هستند. تعداد جلساتی که برای درمان مراجعه می کنید که عامل تعیین کننده دیگری است که پزشک آن را مشخص می کنند. موارد دیگر از جمله دستمزد پزشک و میزان مهارت ایشان، موقعیت مکانی کلینیک انتخابی، برند مواد آنزیم تراپی و … هم در مقدار هزینه آنزیم تراپی دخیل هستند.

برای آگاهی از شرایط و نحوه انجام کاشت مو در یکی از بهترین مرکز کاشت مو در اصفهان ، روی لینک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

نظرات کاربران درباره این مطلب :کاویانی [ 1402-07-19 ]
آقای دکتر من موهام رو کراتین کردم ولی اصلا راضی نبودم میخواستم بدونم آنزیم تراپی مو بهتره واسه مو چون موهای من خیلی گره میخوره میخوام صاف شه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

اثرات هایفوتراپی دور چشم در رفع افتادگی پلک و لیفت ابروهااثرات هایفوتراپی دور چشم در رفع افتادگی پلک و لیفت ابروها

یکی از راهکارهای درمانی برای رفع افتادگی پلک و بالاکشیدن ابروها هایفوتراپی می باشد. این روش نیازی به جراحی ندارد و ایمن می باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-30

هایفوتراپی روشی موثر در جوانسازی گردن و رفع غبغب بدون جراحیهایفوتراپی روشی موثر در جوانسازی گردن و رفع غبغب بدون جراحی

هایفوتراپی گردن یکی از روشهای غیرتهاجمی و بدون درد برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است. همچنین باعث جوانسازی، رفع افتادگی و چروکهای پوست گردن میشود. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-23

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی آقایان؛ فواید، تعداد جلسات و قیمتلیزر موهای زائد ناحیه تناسلی آقایان؛ فواید، تعداد جلسات و قیمت

لیزر موهای زائد ناحیه شرمگاهی آقایان از بهترین متدهایی است که فولیکول‌های مو را هدف می گیرد و آن را برای رشد مجدد مسدود و متوقف می سازد. ...

تاریخ انتشار : 1403-04-16