آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / میکرو نیدلینگ، مزونیدلینگ / میکرونیدلینگ؛ نحوه انجام، کاربردها، عوارض و مراقبتها

میکرونیدلینگ؛ نحوه انجام، کاربردها، عوارض و مراقبتها

شادابی و زیبایی پوست اهمیت زیادی دارد؛ چراکه این موضوع تأثیر زیادی در زیبایی چهره و بدن هر فرد خواهد گذاشت، به همین دلیل هرکسی صرف ‌نظر از سن و جنسیت به دنبال راهکاری برای حفظ طراوت و شادابی پوست و برطرف کردن اثرات پیری است. میکرونیدلینگ که به درمان تحریک کلاژن سازی یا PCI نیز معروف است نوعی روش تحریک مکانیکال جهت ترمیم آسیب های ساختاری پوست است که منجر به بازسازی بافت آسیب دیده و تغییر یافته می گردد. هدف این درمان، بهبود ظاهر و عملکرد پوست می‌باشد. طی فرایند میکرونیدلینگ (جوانسازی پوست)، با استفاده از سوزن های بسیار ریز، میلیون ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می‌گردد. وارد کردن سوزن ها به داخل پوست، باعث افزایش انتشار فاکتورهای رشد از فیبروبلاست ها، پلاکت های خونی و بهبود عملکرد فاکتورهای رشد alpha و Beta می‌گردد. این فرایند منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین توسط فیبروبلاست ها می شود. کراتینوسیت ها نیز به محل نیدلینگ در اپیدرم منتقل شده و در آنجا تکثیر می شوند و در نتیجه باعث افزایش ضخامت اپیدرم می گردند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای میکرونیدلینگ

مزایای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینک در اصفهان

میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

میکرونیدلینگ را می‌توان به دو صورت دستی و با دستگاه انجام داد. شیوه دستی این روش با استفاده از یک دستگاه کوچک غلتک مانند به نام درمارولر انجام می‌شود که سوزن‌های بسیار ظریف و ریز تیتانیومی بر روی خود دارد. در این روش پزشک دستگاه را بر روی پوست فرد می‌غلتاند و سوزن‌ها در عمق مشخصی از پوست نفوذ کرده و روزنه‌هایی ایجاد می‌کنند. در این روش امکان کنترل عمق نفوذ سوزن‌ها و فشار آنها بسیار محدود است.
در روش دوم از دستگاه مخصوصی استفاده می‌شود که سرعت حرکت آن بر روی پوست، عمق نفوذ سوزن‌ها و شدت فشار وارد شده بر پوست کاملاً قابل کنترل است. به‌این‌ترتیب می‌توان با دقت بیشتری منافذ را روی پوست ایجاد کرد و پزشک کنترل بیشتری بر روی محل ایجاد روزنه‌ها و عمق آنها دارد. در مواردی ممکن است پزشک از داروهای بی‌حسی موضعی نیز استفاده کند، بنابراین در طی این عمل هیچ‌گونه احساس دردی نخواهید داشت.

مراقبتهای قبل و بعد از میکرونیدلینگ

کاندیدای نامناسب میکرونیدلینگ

تعداد جلسات میکرونیدلینگ

تعداد جلسات موردنیاز برای درمان آسیب‌های پوستی با استفاده از میکرونیدلینگ به عوامل زیادی بستگی دارد. نوع پوست، سن فرد، نوع و شدت آسیب و شرایط ترمیم زخم در فرد، تأثیر زیادی در روند درمان و بهبودی با استفاده از میکرونیدلینگ دارد. به همین دلیل قبل از هر چیز پزشک شرایط سلامتی فرد را بررسی می‌کند و با توجه به شرایط فردی او تعداد جلسات و زمان هر جلسه درمانی را تعیین می‌کند. بیشتر افراد در 4 تا 6 جلسه تقریباً به نتیجه دلخواه خود می‌رسند؛ اما بعضی دیگر ممکن است به جلسات بیشتری برای رسیدن به انتظارات خود نیاز داشته باشند. فاصله این جلسات معمولاً 2 تا 4 هفته است و بخش زیادی از پوست بعد از حدود 6 ماه تا یک سال از شروع درمان ترمیم خواهد شد.

قیمت میکرونیدلینگ صورت

در مورد قیمت میکرونیدلینگ صورت یک سری عوامل وجود دارد که باید بررسی شود. عواملی چون دستگاه مورد استفاده و سوزن های آن، نوع مشکل پوستی شخص، تعداد جلسات و کلینیکی که برای درمان انتخاب می کنید و موارد دیگر روی قیمت اثر می گذارد.

عوارض میکرونیدلینگ

هر چند که میکرونیدلینگ یک روش غیرتهاجمی و کم عارضه است؛ اما به هر حال ممکن است در برخی افراد موجب تحریک پوست و قرمزی شدیدتری شود. در ادامه به مهم‌ترین عوارض آن اشاره شده است:

شما می توانید برای کاشت ابرو در اصفهان ، به کلینیک مدرن و مجهز سینایار مراجعه نمایید. در این مرکز با تجهیزات به‌روز و کادری مجرب در محیطی ایمن و آرام کلیه خدمات کاشت مو و ابرو، جراحی زیبایی پلک ، لیزر موهای زائد ، همچنین کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی پوست به مراجعین عزیزم ارائه می گردد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطالاعات بیشتر با شماره های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

نظرات کاربران درباره این مطلب :زندی [ 1402-07-19 ]
سلام برای انجام درمان میکرونیدلینگ نیازمند چند جلسه مراجعه هستم و هر چند وقت یک بار امکان تکرار این درمان وجود دارد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26