آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / اطلاعات جامع درباره کاشت ابرو

اطلاعات جامع درباره کاشت ابرو

یکی از عوامل زیبایی صورت، داشتن ابروهای پرپشت است، به خصوص در حال حاضر که ابروهای نازک و کم‌پشت دیگر محبوبیت خود را از دست داده‌اند. بنابراین بسیاری از افراد به ‌خصوص بانوان برای پرپشت کردن ابروهای خود یا پر کردن جای خالی موهای ریخته شده در ناحیه ابرو دست به راه‌ارهایی می‌زنند. تنها راه ‌حل دائمی و بی‌خطر پرپشت کردن ابرو و مقابله با ریزش آن کاشت ابرو است. کاشت ابرو نسبت به تاتو و سایر روش‌های موقتی، ظاهر طبیعی‌تر و جوان‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد. دائمی بودن کاشت ابرو به این معنا است که تا پایان عمر ابروهای کاشته شده رشد می‌کنند و دیگر نیاز به ترمیم کاشت ابرو یا پیوند دوباره نیست.

شما می توانید برای کاشت ابرو در اصفهان، به کلینیک مدرن و مجهز سینایار مراجعه نمایید. در این مرکز با تجهیزات به‌روز و کادری مجرب در محیطی ایمن و آرام کلیه خدمات کاشت مو و ابرو، جراحی زیبایی پلک ، لیزر موهای زائد ، همچنین کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی پوست به مراجعین عزیزم ارائه می گردد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطالاعات بیشتر با شماره های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.

کاشت ابرو عملی است که طی آن موهای طبیعی از قسمت‌هایی مانند پشت گردن یا نواحی اطراف گوش برداشته شده و در قسمت‌های خالی ابروها قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم هست که بعد از تثبیت نتایج موهای کاشته شده درست مانند موهای واقعی شما رشد خواهند کرد و حتی می‌توانید مدل ابرو را متناسب با چیزی که دوست دارید تغییر دهید. انتخاب روش مناسب برای کاشت ابروی طبیعی به نظر پزشک بستگی دارد و تعیین آن پس از جلسه مشاوره و انجام معاینات لازم صورت می‌گیرد. در جلسات مشاوره قبل از کاشت، با توجه به ترکیبات چهره و صورت و نظر بیمار طرح و فرم مورد نظر برای کاشت ابرو انتخاب می‌گردد. پس از انجام این کار روش مناسب برای جراحی نیز توسط پزشک و با بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل ریزش ابرو

عوامل متعددی سبب کم پشت شدن یا ریزش ابروها می شوند. برخی از مهم ترین دلایل ریزش ابرو به شرح زیر است:

علت ریزش ابرو هر کدام از دلایل ذکر شده که باشد، کاشت ابرو یک روش درمان قطعی و دائمی است؛ البته در شرایطی که بیماری های زمینه ای سبب ریزش ابرو شده اند، ابتدا بیماری درمان و سپس از کاشت ابرو برای جبران کاشت استفاده می شود؛ زیرا در صورتی که عامل ریزش ابرو برطرف نشود، ممکن است که پس از کاشت، ابروها مجددا دچار ریزش شوند.

کاشت ابروی طبیعی در اصفهان

مزایای کاشت ابرو

روش های کاشت ابرو

کاشت ابرو به روش SUT

در کاشت ابرو روش SUT، بدون نیاز به جراحی، درد، خونریزی و به صورت مستقیم فولیکول مو در محل بدون مو قرار می‌گیرد. با این روش، زاویه‌سازی طبیعی ابرو به خوبی انجام می‌گیرد.

کاشت ابرو به روش FUT

این یک روش قدیمی است که در آن پزشک از قسمت بانک مو، یک لایه پوست نازک را برداشته و سپس از طریق میکروسکوپ، پیوند‌ها از روی نوار مو برداشته می‌شوند و کاشت انجام می‌گیرد.

کاشت ابرو به روش FIT

این روش در واقع قدیمی‌ترین روش پیوند ابرو است که از آن بیشتر برای افزایش تراکم ابرو‌ها استفاده می‌شود. همچنین در این روش احتمال آسیب به فولیکول مو نخواهد بود.

کاشت ابرو به روش DHI

در روش دی اچ آی، فولیکول مو به کمک DHI Implanter برداشته شده و مستقیم در جایگاهی که مو وجود ندارد، کاشته می‌شود. در نتیجه عوارض ناشی از جراحی را نخواهد داشت. از سویی دیگر درصد موفقیت آن بیشتر خواهد شد.

کاشت ابرو به روش MICROGRAPHT

در روش میکروگرافت نیز بدون جراحی و از طریق تجهیزات اتوماتیک برای انتقال فولیکول مو از بانک مو به ابرو استفاده خواهد شد.

کاشت ابرو به روش ترکیبی

روش ترکیبی در اصل ترکیب روش اف یو تی و اف آی تی است. در ابتدا متخصص با کمک روش اف یو تی، کاشت را انجام می‌دهد سپس برای پرپشت شدن و افزایش تراکم ابرو‌ها، از روش اف آی تی استفاده می‌گردد.

کاشت ابرو به روش پلاس

به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی، در حال حاضر پیوند ابرو با دقت بسیار بالای انجام می‌گیرد. برای مثال یکی از روش‌های نوین که در کلینیک‌های پیشرفته اجرا می‌گردد، کاشت ابرو به روش پلاس است. در این روش متخصص باید ابتدا به سراغ دستگاه پلاس جهت اسکن ابرو‌ها برود. هدف از اسکن، تعیین بهترین نقاط برای برداشت فولیکول از پشت سر است. بنابراین پیوند ابرو به روش پلاس این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانیم چنین فولیکول‌هایی را شناسایی کرده و بهترین نتیجه را برای فرد متقاضی به ارمغان بیاوریم. بعد از شناسایی مناطق ‌ایده‌آل جهت استخراج فولیکول، باید به سراغ پانچ مخصوص دستگاه پلاس برویم که این امکان را فراهم می‌کند بدون آسیب به فولیکول‌های شناسایی شده، بتوانیم آنها را با دقت بالایی برداشت کرده و بعد از آماده‌سازی، در محل کاشت ابرو پیوند کنیم.

مراحل کاشت ابرو با خواب کاملا طبیعی

مشاوره با پزشک متخصص
زمانی که کلینیک مورد نظر خود را انتخاب کردید باید برای معاینات اولیه و تشخیص بهترین روش کاشت ابرو برای شما به پزشک مراجعه کنید. بعد از آن از نظر وضعیت سلامت جسمی و سوابق پزشکی بررسی‌هایی انجام می‌گیرد تا پزشک مطمئن شود که شما کاندید مناسبی برای کاشت ابرو هستید. این معاینات کمک می‌کنند که متناسب با شرایط شما مناسب‌ترین روش برای برداشت گرافت‌ها انتخاب شود تا بتوانید بهترین نتیجه را از کاشت ابرو بگیرید.

طراحی ابروها
یکی از مهم‌ترین مراحل کاشت ابرو طراحی آنها است. این کار تأثیر زیادی در چهره شما بعد از تثبیت نتایج کاشت و رشد کامل ابروها خواهد داشت و به همین دلیل لازم است که با دقت بسیار زیادی انجام شود.

بررسی بانک مو
یکی دیگر از کارهای مهمی که باید قبل از کاشت ابرو انجام شود بررسی بانک موی فرد و انتخاب محل دقیق برداشت است. در این مرحله لازم است که پزشک ویژگی‌های موهای طبیعی ابروهای شما را به طور کامل بررسی کند و سپس بر اساس آنها ناحیه‌ای را که موهای آن بیشترین شباهت را به موهای ابرو دارد برگزیند. معمولا در آقایان از موهای پشت سر برای کاشت استفاده می‌شود؛ اما انتخاب بیشتر پزشکان برای خانم‌ها موهای اطراف گوش یا کناره‌های صورت است. موهای ناحیه اهدا باید از نظر رنگ، ضخامت، میزان نرمی و از همه مهم‌تر زاویه رشد شباهت زیادی به ابروها داشته باشند. با توجه به اینکه موهای ابرو با خواب خاصی رشد می‌کنند و جهت‌گیری مشخصی دارند، موهای انتخاب شده برای کاشت نیز باید قابلیت قرار گرفتن در این زاویه خاص را داشته باشند و بتوانند بعد از مدتی خود را با موهای ابرو تطبیق دهند.

بی‌حس کردن ناحیه برداشت
در اولین مرحله از عمل پزشک محل برداشت گرافت‌ها را بی‌حس می‌کند. این کار با استفاده از کرم‌های موضعی یا در مواردی داروهای تزریقی استفاده می‌شود. به این ترتیب در طول عمل هیچ دردی را تجربه نخواهید کرد. استفاده از بی‌حسی موضعی نسبت به بیهوشی عوارض بسیار کمتری دارد.

برداشت گرافت‌ها و آماده‌سازی برای کاشت
تفاوت اصلی روش‌های مختلف کاشت ابرو در برداشت گرافت‌های آنها است. در قدیمی‌ترین روش که یکی از روش‌های اصلی برای کاشت ابرو هم هست برداشت گرافت‌ها به صورت نواری انجام می‌شود. در این روش که FUT نامیده می‌شود نواری به طول 10 سانتیمتر و عرض 1 سانتیمتر از محل برداشت استخراج می‌شود و سپس گرافت‌ها از آن جدا خواهند شد. در سایر روش‌ها که ساده‌ترین آن‌ها روش FUE است برداشت گرافت‌ها به صورت دانه‌ای و با استفاده از دستگاه مخصوصی انجام می‌شود. به همین دلیل در محل برداشت جای زخم و اسکار دیده نمی‌شود و نیازی نیست نگران مشخص بودن آن باشید. البته که در روش FUT نیز نوار گرافت از محلی برداشت می‌شود که در معرض دید نباشد و بعد از مدتی رشد موها به طور کامل آن را بپوشاند.گرافت‌ها بلافاصله بعد از استخراج برای کاشت مناسب نیستند و باید برخی فرایندها روی آنها انجام شوند تا آماده پیوند شوند. به همین دلیل تیم پزشکی بعد از استخراج گرافت‌ها بافت‌های پوستی را از آنها جدا می‌کنند و با استفاده از موادی آنها را تقویت می‌کنند تا در زمان قرارگیری در محل جدید راحت‌تر با آن تطبیق پیدا کنند و به مرحله رشد برسند.

کاشت گرافت‌ها
این مرحله باید با دقت بسیار زیادی انجام شود؛ به همین دلیل اگر لازم باشد تیم پزشکی و متقاضی قبل از شروع آن چند دقیقه‌ای استراحت می‌کنند. در همه روش‌های کاشت ابرو گرافت‌ها به صورت دانه‌ای و بسیار نزدیک به هم در محل مورد نظر قرار داده می‌شوند. در این مرحله پزشک با توجه به جهت رشد ابروها گرافت‌ها را در زاویه‌ای خاص قرار می‌دهد تا بعد از رشد جهت خواب ابروها کاملا مناسب باشد. قبل از شروع کاشت پزشک برای آخرین بار طراحی ابروها را با شما چک می‌کند تا مطمئن شود که از مدل آنها راضی هستید. علاوه بر این بعد از کاشت تعدادی از گرافت‌ها از شما درباره پهنا و پرپشتی ابروها سوال می‌شود و در صورتی که ابروهای پرتری را دوست داشته باشید گرافت‌های بیشتری در ناحیه کاشته خواهند شد.

بهترین روش کاشت ابرو

همه روش‌های کاشت ابرو شامل برداشتن فولیکول‌ها از قسمت‌های مختلف سر و پشت گوش و کاشت آنها در ابرو است. تفاوت این روش ها در انتخاب ناحیه اهدا کننده و روش برداشتن فولیکول است.

کاشت ابرو به روش FUT :

در روش FUT یک برش به پهنای 10 سانتی متر از پشت سر برداشته می شود و سپس تمام موها در نواحی مورد نظر کاشته می شوند. این روش می تواند جای زخم را روی پوست سر بگذارد. البته اگر توسط جراح متخصص انجام شود، این خطر نزدیک به صفر است.

کاشت ابرو به روش FUE :

روش FUE شامل برداشتن تک تک فولیکول‌های مو است که سپس در جای دیگری روی پوست ابرو پیوند زده می‌شود. این روش را بسیاری از افراد انتخاب می کنند زیرا درد کمتری دارد و جای زخم روی پوست سر ایجاد نمی کند. این روش مناسب ترین روش است؛ زیرا بدون درد است و هیچ اثر یا اسکار خطی بر جای نمی گذارد. موهای جدید بلافاصله پس از اتمام عمل کاشت شروع به ظاهر شدن می کنند و نتیجه نهایی در عرض 6-4 ماه به دلیل خون رسانی غنی به ناحیه ظاهر می شود. رشد موهای جدید حتی تا 12 ماه پس از کاشت ابرو ادامه دارد.

کاشت ابرو به روش نیوگرافت :

نئوگرافت یک نسخه نیمه خودکار از روش FUE و یکی از مدرن ترین تکنیک های کاشت ابرو است. این روش با حذف برخی از خطاهای انسانی مرتبط با جراحی نسبت به سایر تکنیک های FUE کارآمدتر است. هنگام استفاده از روش نئوگرافت برای کاشت ابرو، فولیکول‌های مو با گرهی برداشته می‌شوند که با مکش آنها را استخراج می‌کند. پزشک نیازی به ایجاد برش برای فولیکول های جدید مو ندارد و می تواند از ابزار خاصی استفاده کند که برش ها را ایجاد می کند و فولیکول ها را همزمان کاشت می کند. این روش باعث ایجاد اسکار در پوست سر نمی شود.

مراقبتهای قبل و بعد از کاشت ابرو

1. حداقل دو هفته قبل از کاشت ابرو خوردن دارو‌های رقیق‌کننده خون، قرص ویتامین E، دارو‌های منعقد‌کننده خون و … ممنوع است.
2. از خوردن مشروبات الکلی و مصرف دخانیات، دو هفته قبل از عمل خودداری کنید.
3. حتماً در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا بوده و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، به پزشک اطلاع دهید.
4. روز قبل از عمل از خوردن غذا‌های سنگین و مایعات زیاد پرهیز کنید.
1. حداقل تا دو روز پس از انجام کاشت ابرو، به هیچ وجه الکل و سیگار مصرف نکنید.
2. حداقل تا 48 ساعت پس از کاشت و پیوند ابرو، فعالیت جسمی سنگین نداشته باشید و به ابروها فشار وارد نکنید.
3. حداقل تا دو هفته پس از پیوند طبیعی ابرو، شنا کردن در استخر به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
4. حداقل تا سه هفته پس از کاشت ابرو از تابش بیش از حد اشعه خورشید به ابروها فاصله بگیرید. برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به ابروها، می‌توانید از کلاه استفاده کنید.
5. در روزهای بعد از عمل کاشت ابرو به ابروها دست نزنید و آنها را مالش ندهید. این کار، فولیکول‌های کاشته شده در ابروها را با مشکل روبرو خواهد کرد.

کاندید مناسب کاشت ابرو

در برخی افراد که به دلیل بیماری های زمینه ای از قبیل اختلالات هورمونی یا بیماری های پوستی، ابروها دچار ریزش شده اند، کاشت ابرو طبیعی، روش درمانی مؤثر است؛ البته در این افراد ابتدا بیماری درمان می شود و پس از درمان بیماری و برطرف کردن علت ریزش ابرو، نسبت به کاشت ابرو اقدام می شود.

کاندید نامناسب کاشت ابرو طبیعی

در شرایط خاصی کاشت ابرو طبیعی به افراد توصیه نمی شود. در صورتی که افراد شامل شرایط زیر باشند، کاشت ابرو در آنها نتایج مطلوبی نخواهد داشت:

دوران نقاهت کاشت ابرو

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به اندازه خود عمل مهم هستند. این مراقبت‌ها باعث می‌شوند که عوارض کاشت ابرو بسیار کمتر شوند و در زمان کوتاهتری بهبودی حاصل شود. دوران نقاهت بعد از کاشت به طور معمول حدود 5 تا 14 روز است. بعد از این مدت عوارض به طور کامل برطرف می‌شوند و شما تنها باید منتظر نتایج باشید.

زمان رشد ابرو پس از کاشت

رشد اولیه ابروها حدود 2 تا 3 هفته بعد از کاشت آغاز می‌شود؛ اما این موضوع موقتی است و بعد از گذشت مدتی موهای تازه می‌ریزند. این مرحله طبیعی از بروز نتایج کاشت ابرو است و نشان می‌دهد که همه‌چیز خوب پیش رفته است. بعد از این شوک ریزشی (حدود 3 تا 4 ماه بعد) موهای واقعی بالاخره خود را نشان می‌دهند و رشد آنها آغاز می‌شود. در این مرحله باید قوانین مربوط به کوتاه کردن موهای تازه و مرتب کردن آنها را یاد بگیرید تا آسیبی به آنها وارد نکنید. بعد از گذشت حدود 6 ماه می‌توانید نتایج اولیه کاشت ابرو را ببینید و تقریباً 50 درصد از گرافت‌های کاشته شده به مرحله رشد می‌رسند و طرح ابروهای شما تا حدودی مشخص می‌شود. با گذشت 9 ماه حدود 80 درصد از گرافت‌ها رشد می‌کنند و ابروهای شما به طرح نهایی خود بسیار نزدیک خواهند شد؛ اما اگر قصد دارید نتایج واقعی کاشت ابرو را ببینید بهتر از 3 تا 4 ماه دیگر صبر کنید. بعد از گذشت 1 سال ابروها به طور کامل رشد کرده‌اند و نتایج واقعی خود را نشان می‌دهند.

عوارض کاشت ابرو

عمل جراحی کاشت ابرو یک عمل جراحی محدود است و به همین خاطر عوارض آن بسیار کم و ناچیز است. اگر این عمل تحت نظر متخصص پوست و مو انجام شود، مشکل خاصی به وجود نمی‏ آید.
در صورتی که این کار توسط افراد نا آگاه و غیرمتخصص انجام گیرد، امکان ایجاد عفونت در محل یا جهت و خواب نامناسب رویش موهای کاشته‏ شده وجود دارد. در صورت بروز این مشکلات ترمیم ابروها بسیار مشکل می ‏باشد.
واکنش بدن افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. در بعضی موارد ممکن است هیچگونه ورم و کبودی پیش نیاید. در صورتی که این حالت ایجاد شود ورم اطراف چشم‌ها که به نسبت زودگذر است و معمولاً به سرعت با گذشت یک شب از عمل جراحی از بین می‌رود.
پس از عمل کاشت ابرو طبیعی، ناحیه ابرو ممکن است دچار کبودی، التهاب، یا ورم شود؛ اما همواره امکان مشاهده سایر عوارض محدود نیز در ارتباط با این عمل جراحی وجود دارد.

هزینه کاشت ابرو

کاشت ابروها با توجه به اینکه یک روش ماندگار است، هزینه‌ی بالایی ندارد؛ اما تعیین این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان آنها را شامل موارد زیر دانست:
1. تکنیکی که کاشت ابرو به کمک آن انجام می‌گیرد، هزینه‌های متفاوتی در بر دارند.
2. کلینیکی که پیوند ابرو در آن انجام می‌گیرد. با توجه به این که هر کلینیک دارای امکانات و خدمات دهی متفاوتی است، ممکن است هزینه‌های آنها تفاوت‌هایی با هم داشته باشد.
3. مهارت و تجربه‌ی پزشک در تعیین هزینه اهمیت دارد.
4. تعداد گرافت مو که باید از سر برداشته شود و در ناحیه‌ی ابرو کاشته شود. این مورد بسته به سطحی از ابرو است که خالی شده است.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم با تزریق بوتاکسدرمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم با تزریق بوتاکس

بوتاکس دور چشم یکی از روش‌ های قدیمی و پرطرفدار جوانسازی صورت است که برای رفع خطوط دور چشم استفاده می شود و به کاهش چین های این نواحی کمک می کند ...

تاریخ انتشار : 1403-02-14

نکات مهم لیزر موهای زائد آقایاننکات مهم لیزر موهای زائد آقایان

لیزر موهای زائد آقایان به عنوان روشی بسیار کاربردی و دائمی برای حذف موهای زائد نواحی مختلف بدن بسیار مورد توجه مردان قرار گرفته است. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

بوتاکس پیشانی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟بوتاکس پیشانی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس از طریق مسدود کردن انقباض عضلانی ، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و از ایجاد چین و چروک ها پیشگیری می کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02