آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / کاشت ابرو مردانه چگونه انجام می شود و چه مزایایی دارد؟

کاشت ابرو مردانه چگونه انجام می شود و چه مزایایی دارد؟

یکی از ملاک‌ های جذابیت در چهره انسان ، چه مرد و چه زن ، داشتن ابروهای زیبا و پرپشت است. ابروها علاوه بر جذابیتی که به صورت انسان می‌ بخشند، در سلامت چشم‌ ها هم تأثیر زیادی دارند. کم تراکم بودن موهای این عضو از صورت به ‌دلایل مختلف از جمله بالا رفتن سن، مشکلات هورمونی ، ژنتیک و… می‌ تواند زیبایی چهره را تحت تأثیر قرار دهد. تنها راه ‌حل دائمی جهت پرپشت کردن ابرو و مقابله با ریزش آن کاشت ابرو است. امروزه کاشت ابرو در مردان نیز بسیار رایج شده است و تمام مردانی که ابروهای نازک و کم پشتی دارند یا اینکه قسمتی از ابروهای خود را در اثر حوادثی از دست داده‌ اند، می توانند برای کاشت ابرو اقدام کنند. کاشت ابرو به صورت طبیعی یک فرایند انتقال فولیکول های موی سر به ناحیه ابرو می باشد. برای انتقال فولیکول های مو از روشی مشابه کاشت مو استفاده می کنند. در تکنیک کاشت ابرو طبیعی به دلیل اینکه از موهای طبیعی خود فرد استفاده می شود، تارهای کاشته شده تا پایان عمر مانند ابروهای طبیعی خود فرد رشد خواهند داشت.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای کاشت ابرو مردانه

مراحل کاشت ابرو مردانه

کاشت ابرو برای آقایان به طریق مشابهی با کاشت ابرو برای خانم‌ها صورت می‌گیرد. مراحل کاشت ابرو برای آقایان عبارتند از:
مشاوره: اولین مرحله برای کاشت ابروی آقایان مشاوره با متخصصین کاشت ابرو است تا در مورد سبک، شکل و طول مورد نظر برای ابروهایتان بهترین را انتخاب کنید. پزشک شما را راهنمایی خواهد کرد و به شما توضیح می‌دهد که چه نتیجه‌ای برای کاشت ابرو در انتظار شما است.
طراحی: پس از مشاوره اولیه، متخصصین، طرحی از شکل مورد نظر برای ابروهایتان را ایجاد می‌کنند. در این مرحله، به شکل صورت، نسبت ابروها با سایر عناصر صورت و سلیقه شخصیتان توجه خواهد شد.
برداشت از بانک مو و کاشت: با استفاده از یک ابزار ریز و دقیق، متخصصین ابرو کاشت رشد موهای مناسب کاشت را از منطقه اهدایی برمی‌دارند و پس از مرحله جداسازی فولیکول‌های مناسب را در محل کاشت قرار می‌دهند.
مراقبت‌های بعد از کاشت: پس از انجام کاشت ابرو به شما توصیه می‌ شود که دستورالعمل‌ های مراقبتی را که توسط متخصصین ابرو کاشت داده می‌شود رعایت کنید.

کاشت ابرو برای مردان

کاشت ابرو مردانه چگونه انجام می‌ شود؟

جهت اینکه با عمل کاشت ابرو برای مردان آشنا شوید، این عمل را در دو بخش هنگام کاشت و پس از کاشت برای شما تشریح خواهیم کرد:

کاشت ابرو، روشی نسبتاً ساده است. این کار فقط با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و نیازی به بستری شدن در بیمارستان یا کلینیک ندارد. با این ‌حال، این عمل چون تأثیر مستقیمی روی چهره فرد می‌گذارد، باید توسط یک جراح معتبر انجام شود. جراح باید بتواند با دقت بسیار زیادی این کار را انجام دهد تا نتایج خوبی به دست آید. به منظور ایجاد ابروی پرپشت و صاف، حدود 100 تا 200 تار مو برای پیوند جزئی و 200 تا 400 تار مو برای پیوند ابروی کامل موردنیاز است. تعداد دقیق آن با توجه به اندازه و ظاهر ابروی موجود و همچنین نتیجه مورد نظر، متفاوت خواهد بود. هر تار ابرو باید در موقعیت مناسب با پیروی از جهت تارهای دیگر و کاملاً صاف روی پوست، کاشته شود. همچنین موها باید با فاصله بسیار نزدیک به هم باشند تا ظاهری کامل و صاف ایجاد کنند. فولیکول‌های موی اهداکننده با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز، برداشته می‌شوند. این موضوع باعث می‌ شود که هیچ‌گونه جای زخمی روی سر یا روی ابروی کاشته شده، باقی نماند. بانک موی اصلی برای برداشت، موهای پشت سر و پشت گوش است. هر مو به‌ صورت جداگانه با استفاده از سوزن‌ هایی به عرض چند میلی‌ متر کاشته می‌شود. پس از انجام کاشت، نیازی به ماندن در کلینیک وجود ندارد و شخص می‌تواند جهت بهبودی در منزل استراحت کند.

بهبودی پس از عمل کاشت ابرو مردانه بسیار سریع و بدون درد خواهد بود، اگرچه ممکن است برای یک دوره موقت، مقداری کبودی و تورم ایجاد شود. نتایج حاصل از پیوند کامل و جزئی ابرو، دائمی است؛ اما مدتی طول می‌کشد تا اثر آن کامل شود. بلافاصله پس از جراحی، شکل و تراکم ابرو را می‌توان مشاهده کرد؛ اما بسیاری از تارهای موی کاشته شده در عرض دو هفته می‌ریزند. این ریزش، موضوع نگران‌ کننده‌ای نیست و بخشی از روند بهبودی است. به ‌طوری‌ که پس از چند وقت، موهای جدید در همان محل رشد خواهند کرد. با این ‌حال، این موضوع را در نظر بگیرید که برای رسیدن به نتیجه کامل، احتمالاً 12 ماه زمان مورد نیاز است.

روش‌ های کاشت ابرو مردانه

تمامی انواع روش های کاشت ابرو با برداشتن فولیکول‌ های مو از قسمت‌ های مختلف سر، پشت گوش و در آخر کاشت آن در قسمت ابرو است. تفاوت انواع روش های مختلف کاشت ابرو در نحوه برداشت فولیکول‌ ها و انتخاب ناحیه اهدا (بانک مو) است. در ادامه به تمامی انواع روش های کاشت ابرو می‌پردازیم:

1- کاشت ابرو به روش FUT

این یک روش قدیمی است که در آن پزشک از قسمت بانک مو، یک لایه پوست نازک را برداشته و سپس از طریق میکروسکوپ، پیوند‌ها از روی نوار مو برداشته می‌شوند و کاشت انجام می‌گیرد.

2- کاشت ابرو به روش FUE

با پیشرفت در زمینه کاشت ابرو، عیوب روش FUT برطرف شد و روش FUE ابداع شد. روش برداشت در روش FUE کاملاً متفاوت از روش قبلی و با عوارض کمتر است. برداشت فولیکول‌ های مو در روش FUE با استفاده از ابزار دقیق با قطر کمتر از یک میلی‌متر از پوست سر انجام می‌شود. سایر مراحل آماده سازی و کاشت فولیکول‌ ها مشابه روش FUT می‌باشد.

3- کاشت ابرو به روش FIT

در روش FIT ابتدا با پیشنهاد پزشک و تصمیم فرد، مدلی برای طراحی ابروها انتخاب می‌شود. پزشک با بررسی بانک مو و محل کاشت ابرو، گرافت های مورد نیاز را از پشت سر یا گردن استخراج کرده و به کمک تکنسین ها فولیکول ها را در زیر میکروسکوپ جدا می‌کنند.

4- کاشت ابرو به روش SUT

کاشت ابرو به روش sut که یکی جدیدترین انواع روش های کاشت ابرو می‌باشد. بعد از بررسی بانک مو فرد و محل کاشت ابرو، در محل کاشت ماده بی حسی موضعی تزریق می‌شود. سپس با جداسازی فولیکول ها به صورت تک تک، بر روی خط ابروها که از قبل طراحی شده است، کاشته می‌شود.

مراقبت های قبل ازکاشت ابرو مردانه

مراقبت‌ های بعد از کاشت ابرو مردانه

مراقبت‌ های بعد از کاشت ابرو از جمله عواملی است که به ‌صورت مستقیم بر نتیجه نهایی کاشت ابرو در آقایان تأثیر دارد. این نکات مراقبتی عبارت است از:

تعداد جلسات کاشت ابرو مردانه

تعداد جلسات کاشت ابرو مردانه بستگی به عواملی مانند تعداد موهای کاشته شده، وضعیت پوست و موهای شما و نوع روش کاشت دارد. عموماً برای رسیدن به نتیجه دائمی یک یا دو جلسه کافی است. پزشک شما می‌ تواند بر اساس وضعیت شما و نیازهایتان، تعداد جلسات مناسب را تعیین کند، لذا بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید برنامه کاشت ابرو مناسب برای خود را تعیین کنید.

آیا کاشت ابرو مردانه با زنانه متفاوت است؟

کاشت ابرو مردانه تفاوتی با این عمل زیبایی در زنان ندارد. البته ممکن است به‌ صورت کلی کاشت ابرو برای زنان به‌ دلیل داشتن موهای نازک‌تر، ظریف‌تر از کاشت ابرو برای آقایان به نظر برسد. با این وجود از نظر مراحل کاشت ابرو هیچ تفاوتی بین مردان و زنان وجود ندارد.

نتیجه نهایی کاشت ابرو مردانه کی مشخص می‌ شود؟

در صورتی که کاشت طبیعی ابرو به خوبی و با متد مناسب برای شما انجام شود، بین 6 ماه تا یک سال، نتیجه نهایی و مطلوب را شاهد خواهید بود.

چه کسانی برای کاشت ابرو طبیعی مردانه مناسب هستند؟

دوره نقاهت کاشت ابرو مردانه

دوره نقاهت کاشت ابروی مردانه، کوتاه است و حدوداً یک هفته می‌باشد. عواملی که در تسریع دوره نقاهت مؤثر است عبارت است از مراقبت صحیح، شستشوی روزانه، عدم دست‌کاری ابرو و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک.

ماندگاری کاشت ابرو مردانه

کاشت ابرو برای مردان یک روش دائمی محسوب‌ می‌شود؛ اما برای دائمی بودن این روش باید از آن به‌ خوبی مراقبت کنید. داشتن یک سبک زندگی سالم و به‌ دور از استعمال دود، غذاهای ناسالم و… می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند. در صورتی که همه نکات مراقبتی را رعایت کنید، می‌ توانید تا سال‌ های طولانی و به صورت دائمی از تراکم ابروهای خود لذت ببرید.

عوارض کاشت ابرو مردانه

کاشت ابرو به طور کلی یک عمل بدون عارضه و کم‌خطر به حساب می‌آید. با این وجود عوارض نادری که ممکن است با شدت خیلی کم برای درصد کمی از افراد رخ دهد که عبارتند از:

قیمت کاشت ابرو مردانه

عوامل مختلفی در قیمت کاشت ابرو دخیل هستند و نمی‌توان نرخی کلی و یکسان را برای کاشت ابرو تعیین کرد. از اصلی‌ترین عواملی که هزینه کاشت ابرو را تعیین می‌ کنند، می‌توان به مراحل ذیل اشاره کرد:

در کلینیک تخصصی و مدرن سینا یار علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله لیزر موهای زائد ، تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و خدمات دیگر به روز دنیا قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26