آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کاشت ابرو / توضیحات کامل مراحل کاشت ابرو را در این مطلب بخوانید

توضیحات کامل مراحل کاشت ابرو را در این مطلب بخوانید

امروزه یکی از عناصر زیبایی صورت، داشتن ابروهای پرپشت است که اصولاً اکثر افراد به دلیل مسائل ژنتیکی، بالا رفتن سن، مشکلات هورمونی، ابتلا بیماری و … دچار ریزش و خالی شدن ابروها شده اند. ترمیم و بازسازی ابرو یا کاشت ابرو به منظور پر کردن و یا بهبود شکل ظاهری ابرو به عنوان یک روش دائمی در افرادی که به دلایلی ابرو ندارند و یا ابروهای کم پشت دارند، می باشد. با این روش شما قادر هستید تراکم و حجم ابروهای خود را به میزان دلخواه برسانید. کاشت ابرو به روش‌های متعددی انجام می‌گیرد که بسته به نیاز بیمار و تشخیص پزشک یکی از روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، مو از قسمت های دیگر همچون پشت سر، برداشت می شود و در ناحیه کم پشت و خالی انتقال می یابد.کاشت یا پیوند ابرو نتایج دائمی به دنبال داشته و دوره‌ی نقاهت کوتاهی دارد. دائمی بودن کاشت ابرو به این معنا است که تا پایان عمر ابروهای کاشته شده رشد می‌ کنند و دیگر نیاز به ترمیم کاشت ابرو یا پیوند دوباره نیست.کاشت ابرو نسبت به سایر روش‌های موقت، ظاهر طبیعی‌ تر و جوان‌ تری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای کاشت ابرو

مراحل کاشت ابرو با استفاده از روش پیوند واحد فولیکولی (FUT)

توضیح مراحل کامل کاشت ابرو

مراحل کاشت ابرو به روش FIT

مرحله اول: طراحی مدل ابرو متناسب با صورت

در اولین مرحله پزشک طی جلسه‌ای که با بیمار برگزار می‌کند به بررسی بهترین مدل ابرو برای زیباجو می‌پردازد. انتخاب درست مدل ابرو نقش مهمی در حفظ تعادل صورت دارد. در انتها انتخاب با خود فرد است که کدام مدل ابرو را برای کاشت انتخاب کند.

مرحله دوم: انجام آزمایش‌ های مختلف

پزشک قبل از فرایند کاشت ابرو آزمایش‌هایی را برای فرد در نظر می‌گیرد. با این آزمایش‌ها می‌خواهد مطمئن شود که مانعی در این عمل زیبایی برای فرد وجود ندارد. همچنین اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا به بیماری‌های خاص مبتلا هستید باید در جلسه مشاوره قبل از عمل این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

مرحله سوم: شروع برداشت گرافت‌ های مو

مهم‌ ترین بخش هنگام کاشت ابرو به روش FIT برداشتن گرافت‌های مو هستند. این روش بعد از اعمال بی‌حسی موضعی و ضدعفونی کردن محل مورد نظر صورت می‌گیرد. پزشک با استفاده از ابزار بسیار دقیق (پانچ) که قطر کمی دارد، عملیات برداشت مو را آغاز می‌کند. این موضوع که از کدام قسمت باید موها برای کاشت انتخاب شوند به تصمیم پزشک برمی‌گردد. وقتی برداشت موها انجام می‌شوند، گرافت‌های مو توسط پزشک دسته ‌بندی می‌شوند و آنها را در ظرف‌ هایی که دمای پایینی دارند نگهداری می‌کنند. فرایند نگهداری گرافت‌ ها به دلیل زمان ‌بر بودن مرحله آماده‌ سازی اهمیت زیادی دارد. معمولاً 4000 تا 8000 تار مو در یک جلسه استخراج می‌شود.

مرحله چهارم: کا شت ابرو

ابرو و قسمتی که قرار است به عنوان بانک مو انتخاب شود به صورت موضعی بی‌حس می‌شود. از این رو شما هیچ دردی را در طول عمل زیبایی کاشت ابرو با روش FIT احساس نخواهید کرد. در این مرحله شکاف‌هایی به قطر یک میلی‌ متر در ناحیه ابروی زیباجو ایجاد می‌شوند. پزشک باید کاشت ابروها در زیر پوست را کاملاً متقارن انجام دهد و تاج مناسب را برای هر دو ابرو در نظر بگیرد. کاشت ابرو به صورت زاویه‌دار انجام می‌شود؛ چرا که موهای کاشته شده در همان جهت رشد خواهند کرد.

مرحله پنجم: مراقبت‌ های بعد از عمل

بعد از عمل باید مراقبت‌ هایی را انجام دهد تا دوره بهبودی و نقاهت کاهش پیدا کند. بعد از اتمام کاشت ابرو در ناحیه بانک مو و زیر ابروها زخم‌ های ریزی شکل می‌گیرند و آن نواحی قرمز می‌شوند. طول کشیدن فرایند بهبود به بدن و پوست فرد بستگی دارد. در حالت معمولی یک هفته بعد از عمل، زخم‌ ها و قرمزی زیر ابرو و بانک مو بهبود پیدا می‌کنند. این روش چون کم خطرتر است و عوارض کمتری دارد، بعد از عمل کاشت محدودیت کمتری برای فرد ایجاد می‌کند.

مراحل کاشت ابرو به روش ترکیبی SUT

1- طراحی ابرو

در این مرحله از افراد درخواست می شود تا شکل ابروی مورد نظر خود را روی صورت ترسیم کنند و پزشک با بررسی طرح دلخواه بیمار، تلاش می کند تا تقارن بین ابروها رعایت شود.

2- استخراج گرافت ها

برای کاشت ابرو از نواحی پشت سر، پشت گوش و پایین گردن برای بانک مو یا ناحیه دهنده استفاده می شود.

3- کاشت گرافت

بعد از خارج کردن گرافت ها کادر درمانی در زیر میکروسکوپ به آماده سازی گرافت ها برای کاشت مشغول می شوند و محصول کار خود را به پزشک ارائه می دهند. پزشک قبل از این که شروع به کاشت مو کند ناحیه ابروها را با بی حسی بی حسی می کند و با استفاده از تیغ های ریز سوراخ هایی از قبل تعیین شده ابرو ایجاد می کند و گرافت را درون آن قرار می دهد. در این مرحله باید به جهت رشد موها و زاویه آنها نسبت به پوست دقت شود. اگر پزشک از تجربه و مهارت کافی در کاشت گرافت برخوردار نباشد نتیجه کاشت ابرو غیر طبیعی و نامناسب می شود.

مراحل کاشت ابرو طبیعی

مراحل کاشت ابروی طبیعی عبارتند از:

مراحل رشد مو بعد از کاشت ابرو

اگر بخواهیم مراحل رشد و تغییرات ابرو پس از کاشت را نام‌ گذاری کنیم شامل مراحل ریزش اولیه ، دوران نهفتگی، رشد مجدد و رشد نهایی خواهد بود که در ادامه به هرکدام خواهیم پرداخت.

ریزش ابرو بعد از کاشت

اولین مرحله‌ای که پس از کاشت ابرو اتفاق می‌افتد ریزش موهای کاشته شده است. حدوداً بعد از دو هفته، ساقه موهای کاشت شده در ناحیه ابرو سست شده و ریزش پیدا می‌کنند. این ریزش در یک ماه اول به بیشترین حد خود رسیده و حتی ممکن است تمام موهای کاشته شده و برخی از تارهای خود ابرو نیز دچار ریزش شوند. ریشه ابروهای کاشت شده نیاز به تطبیق با محیط جدید دارد؛ بنابراین ساقه موها که بافت مرده محسوب می‌شود ریزش پیدا کرده تا این انرژی صرف تطبیق فولیکول با محل پیوند شود. در هفته‌های اول، ابروی کاشت شده شما در فاز ریزش است. این امر کاملاً طبیعی است و به هیچ عنوان نباید بابت آن مضطرب و نگران شوید.

آغاز رشد موی ابرو بعد از ریزش اولیه

تقریباً 5 ماه پس از کاشت، موهایی که در مرحله اول ریزش پیدا کرده‌اند وارد فاز رویش مجدد می‌شوند. ریشه موهای شما پس از تثبیت خود اکنون در حال صرف انرژی برای رشد ساقه جدید است؛ در واقع پس از گذشت چند ماه فولیکول‌ ها توانسته‌اند با محیط جدیدی که در آن کاشت شده پیوند برقرار کنند .این مرحله رشد مجدد یا رشد اولیه نام دارد. در ابتدا شما شاهد رشد پراکنده موها به صورت غیرمتراکم در نقاط مختلف ابرو خواهید بود .اینکه رشد پراکنده ابروها چقدر از نظر زمان طول می‌کشد کاملاً تقریبی است. این مسئله به کیفیت کاشت ابرو، میزان مراقبت از ابروها پس از کاشت، وضعیت سلامت جسمی و روحی فرد و… بستگی دارد. به طور کل رشد ابروی کاشته شده از ریزش تا تثبیت ادامه داشته و این پروسه تقریباً یک سال زمان می‌برد. در فاصله زمانی بین ریزش اولیه تا تثبیت ابروهای کاشت شده، زیباجو دو مرحله‌ به نام دوران نهفتگی و رشد نهایی را تجربه می‌ کند که به شرح زیر هستند:

دوران نهفتگی ابروهای کاشت شده

دومین مرحله از رشد ابروها پس از کاشت، دوران نهفتگی است که پس از مرحله ریزش اتفاق می‌افتد. در این مرحله شما تغییر چندانی در سطح پوست نمی‌بینید که این مسئله مقداری نگران کننده می‌باشد؛ اما تغییرات در زیر پوست در حال اتفاق است. گرافت‌ها یا در واقع فولیکول‌ های کاشت شده در این مرحله در حال تطبیق خود با محیط جدید هستند. ریشه موهای کاشت شده شما در حال تشکیل عروق و بافت پیوندی است تا بتواند تغذیه و رشد کند. پس از عبور از این مرحله که بین 2 تا 4 ماه ممکن است طول بکشد شاهد رشد موها به شکل تکی خواهید بود. زمان این مرحله از فردی به فردی دیگر متغییر است و نمی‌توان مشخص کرد که دوره نهفتگی چقدر طول می‌کشد.

رشد نهایی ابروهای کاشت شده

زمانی که زیباجو مراحل ریزش اولیه، دوران نهفتگی و رشد اولیه را به ترتیب پشت‌سر بگذارد ابروهای کاشت شده وارد فاز رویش نهایی می‌شوند. این مرحله به طور تقریبی از 5 ماه تا 1 سال پس از کاشت می‌تواند ادامه داشته باشد. در مرحله رشد نهایی، ابروی شما روز ‌به ‌روز در حال متراکم‌ تر شدن است؛ بنابراین به مرور کادر ابرویی که انتظارش را داشتید شکل می‌گیرد. با نزدیک شدن به پایان مرحله رشد نهایی شما دارای ابروهایی یکدست، با تراکم مورد انتظار و ضخامت نرمال خواهید بود. پایان رشد نهایی ابروها را می‌توان تثبیت نامید؛ چراکه تغییرات عمده اتفاق افتاده است.

مراحل بهبودی پس از کاشت ابرو

دوران بهبودی پس از کاشت ابرو بسته به نوع کاشت و شرایط فردی ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی، دوران نقاهت پس از کاشت ابرو معمولاً حدود 7 تا 14 روز است؛ اما در برخی موارد، دوره بهبودی ممکن است بیشتر از 14 روز باشد. باید توجه داشت که برای داشتن نتیجه‌ی بهتر، باید دستورالعمل‌های پزشک را به دقت رعایت کرده و از هرگونه فعالیت شدیدی در طول دوران نقاهت خودداری کنید. دوره بهبودی ابرو حائز اهمیت بسیاری است؛ زیرا مراقبت نادرست از کاشت ابرو می‌تواند برخی آسیب‌ ها را به ابروهای تازه کاشت شما وارد نماید. در دوره نقاهت، شما باید برخی مراقبت‌ ها را انجام دهید تا بتوانید سلامت ابروی خود حفظ کنید. دوره نقاهت ابرو شامل مراحل زیر می‌شود:

هزینه کاشت ابرو

کاشت ابروها با توجه به اینکه یک روش ماندگار است، هزینه‌ی بالایی ندارد؛ اما تعیین این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان آنها را شامل موارد زیر دانست:

عوارض کاشت ابرو

در کلینیک تخصصی و مدرن سینا یار علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله لیزر موهای زائد ، تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و خدمات دیگر به روز دنیا قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26