آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / نمايش در منو / لیزر کیوسوییچ (Q-switch) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لیزر کیوسوییچ (Q-switch) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

جوانسازی پوست یکی از انواع درمان‌های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است. لیزر کیوسوییچ نوعی خاص از لیزر است که از پالس‌های بسیار کوتاه و شدید استفاده می‌کند. این ویژگی منحصر به ‌فرد لیزر کیوسوییچ، آن را درمانی ایده‌آل برای عوارض پوستی مرتبط با لکه‌ها کرده است. پالس‌های بسیار کوتاه و پر قدرت منتقل شده با لیزر، سلول‌های دارای رنگدانه را در پوست تخریب کرده و موجب محو شدن و پاک شدن ناحیه‌ی تحت درمان می‌شود. این لیزر با طول موج خاص (1064 نانومتر) بر روی پوست تابانده می‌شود و توسط رنگدانه های پوست جذب می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای لیزر کیوسوییچ

بهترین لیزر کیوسوئیچ اصفهان

مزایای لیزر کیوسوییچ

انواع لیزر کیوسوییچ

روش به‌ کارگیری لیزر کیوسوییچ

درمان با لیزر کیوسوییچ روشی بدون درد است؛ اما ممکن است گرمای اشعه تابانده شده به پوست باعث ایجاد سوزش در پوست شود. به همین دلیل پزشک قبل از درمان ناحیه را با استفاده از پمادهای بی‌حسی، بی‌حس می‌کند. بعد از آن با استفاده از دستگاه لیزر کیوسوئیچ، مقدار کنترل شده‌ای از اشعه به سطح موردنظر تابانده می‌شود. این اشعه به لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و رنگ‌دانه‌های پوست را می‌شکند. رنگ‌دانه‌های ریز شده از طریق ماکروفاژهای پوستی به دیگر قسمت‌های بدن می‌روند و در نهایت از طریق سیستم لنفاوی بدن دفع می‌شوند. البته پوسته‌پوسته شدن پوست بعد از درمان نیز به از بین رفتن رنگ‌دانه‌ها کمک می‌کند.

مراقبتهای قبل و بعد از لیزر کیوسوییچ

تعداد جلسات لیزر کیوسوییچ

معمولاً تعیین تعداد جلسات موردنیاز برای درمان آسیب‌های پوست با لیزر کیوسوئیچ به تصمیم پزشک وابسته است. پزشک بسته به شرایط فردی بیمار، نوع خال یا خال‌کوبی و دیگر لک‌های پوستی، سطح درمان، نوع پوست، رنگ پوست و… جلسات موردنیاز برای درمان را تعیین می‌کند. در حالت عمومی، تعداد جلسات موردنیاز برای لک‌های کمرنگ‌تر که در سطح کوچک‌تری قرار دارند، 3 جلسه است؛ اما برای مساحت‌های بیشتر و لک‌های پررنگ‌تر ممکن است نیاز به 5 یا 6 جلسه لیزر نیز باشد. فاصله هر جلسه معمولاً یک ماه است؛ اما بنا بر تشخیص پزشک ممکن است کمتر یا بیشتر نیز بشود.

کاندیدای نامناسب لیزر کیوسوییچ

عوارض لیزر کیوسوییچ

هایپرپیگمنتاسیون

در برخی افراد لیزر می‌تواند باعث تجمع رنگدانه‌های پوست در ناحیه تحت درمان شود. در نتیجه رنگ پوست آن ناحیه کمی تیره می‌شود. این عوارض موقتی بوده و بعد از چند روز بین خواهد رفت. برای تسریع در بهبود این عارضه پیش آمده می‌توان از پمادهای درمانی استفاده کرد.

هایپوپیگمنتاسیون

این عارضه احتمالی دقیقه بر عکس هایپرپیگمنتاسیون می‌باشد. به این صورت که در اثر لیزر درمانی رنگ پوست در آن ناحیه کمرنگ‌تر می‌شود. البته چنین عارضه‌ای بسیار نادر بوده و بیشتر در اثر خطا و بی‌دقتی پزشک ایجاد می‌شود. برای بهبودی هایپوپیگمنتاسیون به مدت زمان زیادی نیاز خواهد بود.

هزینه هر جلسه لیزر کیوسوییچ

هزینه لیزر کیوسوئیچ به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه قصد درمان چه آسیبی را دارید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. بعد از آن باید میزان و سطح آسیب و محل آن نیز بررسی شود. علاوه بر آن اندازه عارضه پوستی نیز در تعیین هزینه مؤثر است. نوع پوست، سن، رنگ پوست، رنگ تتو، تعداد جلسات موردنیاز و زمان هر جلسه از مواردی است که در تعیین هزینه لیزر مؤثر خواهد بود.

شما می توانید برای کاشت ابرو در اصفهان ، به کلینیک مدرن و مجهز سینایار مراجعه نمایید. در این مرکز با تجهیزات به‌روز و کادری مجرب در محیطی ایمن و آرام کلیه خدمات کاشت مو و ابرو، جراحی زیبایی پلک ، لیزر موهای زائد ، همچنین کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی پوست به مراجعین عزیزم ارائه می گردد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطالاعات بیشتر با شماره های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :طاهره زمانی [ 1402-07-19 ]
من از لیزر کیوسوئیچ برای از بین بردن تاتوهای قدیمی که داشتم استفاده کردم تو چند جلسه خیلی عالی بود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26