آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / مهم ترین اقدامات قبل و بعد از لیزر موهای زائد

مهم ترین اقدامات قبل و بعد از لیزر موهای زائد

موهای زائدی که بر روی صورت و بدن افراد رشد می‌کنند جلوه زیبایی نداشته و علاوه بر آن از لحاظ بهداشتی نیز افراد ترجیح می‌دهند آنها را از بین ببرند. در دنیای زیبایی امروزی لیزر موهای زائد به عنوان یکی از بهترین، سریعترین و مطمئن ترین روش های از بین بردن موهای زائد در سراسر جهان شناخته شده است. روش لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی لیزر بر پوست تابانده می شود و با از بین بردن فولیکول موی آن قسمت موجب از بین بردن موها می شود.کسانی که قصد استفاده از این روش را دارند بهتر است اطلاعاتی درباره اقدامات قبل از لیزر موهای زائد داشته باشد تا با رعایت آنها بهترین نتیجه را به دست آورد. لیزر موهای زائد روشی غیر تهاجمی و بدون ریسک است ؛ اما به منظور دستیابی به بهترین نتایج و مزایا بهتر است که مراقبت های قبل و بعد از آن به خوبی رعایت شود تا از رویش مجدد آن جلوگیری به عمل آورد و از عوارض احتمالی آن جلوگیری کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر چگونه مانع از رشد مجدد موهای زائد می شود؟

لیزر موهای زائد با عبور گرما از مو و داخل فولیکول، عملکرد آن را مختل می کند و از رشد مجدد موها جلوگیری می کند. انرژی حاصل از لیزر ملانین مو را نیز جذب می کند. با این حال، موها باید در فاز فعال باشند تا لیزر درمانی عمل کند.

چند روز قبل و بعد از لیزر شیو کنیم؟

زمان مناسب برای شیو قبل از لیزر، 24 ساعت پیش از جلسه لیزر درمانی شما است بعد از اولین جلسه و سایر جلسات، توصیه می‌شود چند روزی به پوست و مو ناحیه تحت درمان استراحت داده و بین 7 تا 10 روز بعد از جلسات لیزر، شیو بعد از لیزر را انجام دهید.

مراقبت بعد از لیزر بیکینی

پوست ناحیه بیکینی از حساس ترین پوست های بدن می باشد. سعی کنید بعد از لیزر بیکینی، لباس های نخی و گشاد بپوشید. به تمیز بودن لباس زیر خود دقت کنید تا از انتقال عفونت جلوگیری کنید. برای شستشو از آب سرد استفاده کنید. مواد شوینده و مواد معطر استفاده نکنید و در صورت نیاز، از مواد شوینده دارای PH مناسب این ناحیه استفاده کنید. سعی کنید تا جلسه بعد این ناحیه را شیو نکنید تا موجب تحریک بیشتر پوست این ناحیه نشوید.

مراقبت های بعد از اولین جلسه لیزر

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد به شرح ذیل می باشد:

مراقبت قبل و بعد از لیزر موهای زائد

استفاده از لایه بردار بعد از لیزر موهای زائد

پوست بعد از لیزر خشک می‌ شود و ممکن است کمی تغییر رنگ دهد، به همین دلیل باید 5 روز بعد از لیزر موهای زائد بدن از کرم‌ های لایه‌ بردار استفاده کنید.

مصرف کدام داروها قبل از لیزر موهای زائد بدن ممنوع هستند؟

به طور کلی دارو‌هایی که با قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش تحت تأثیر قرار می‌گیرند، دارو‌های حساس به نور نامیده می‌شوند. اینکه هر فرد با مصرف این دارو چقدر در معرض حساسیت به نور باشد، به عوامل مختلفی مثل قدرت دارو یا حساسیت طبیعی پوست فرد به نور بستگی خواهد داشت:
دارو‌هایی که معمولاً برای درمان آکنه‌ های پوستی تجویز می‌ شوند، به هیچ‌ وجه با فرآیندی مثل لیزر مو‌های زائد همخوانی ندارند و نباید در زمان انجام این فعالیت مصرف شوند. رتین آ و راکوتان از معروف‌ ترین نمونه‌ های این دارو‌ها به شمار ‌می‌روند. مصرف چنین دارو‌هایی در زمان استفاده از لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد، ممکن است عوارضی بسیار جدی و نگران‌کننده به دنبال داشته باشد. در مراکز معتبر لیزر موهای زائد به افراد توصیه می‌شود 6 ماه بعد از پایان مصرف راکوتان و 2 تا 4 هفته پس از پایان مصرف رتین آ، لیزر مو‌های زائد انجام بدهند. تأثیر یک دارو در بدن، ممکن است تا ماه‌ها پس از پایان مصرف آن نیز همچنان ادامه‌دار باشد.
قرص‌هایی که برای کنترل و ایجاد تعادل در فعالیت هورمون‌ها مصرف می‌شوند و همچنین دارو‌های ضد تورم بدن نیز ممکن است در شمار دارو‌هایی باشند که برای لیزر به هیچ‌وجه مناسب نیستند. اگر در حال مصرف چنین دارو‌هایی هستید و یا به تازگی مصرف آنها را به پایان رسانده‌ اید، حتماً به دقت با پزشک مشورت کنید و قبل از پشت سر گذاشتن لیزر، همه جوانب کار را به خوبی برای خود در نظر بگیرید.

آرایش صورت بعد از لیزر موهای زائد

در صورتی که موهای صورت خود را لیزر کرده اید، آرایش کردن می تواند موجب التهاب بیشتر پوست صورت شود. بهتر است بعد از انجام لیزر موهای زائد، حداقل به مدت 24 ساعت از آرایش کردن خودداری کنید. همچنین در صورتی که از کرم های ضد جوش و سایر محصولات درمانی پوست و یا لایه بردار استفاده می کنید، لازم است اطلاع دهید. توصیه می شود از دستکاری و لمس پوست بعد از انجام این پروسه اجتناب کنید و یا حتماً قبل از لمس این نواحی دست های خود را بشویید؛ زیرا احتمال انتقال ناخواسته باکتری به منافذ باز وجود دارد.

استفاده از کرم های بی حسی قبل از لیزر موهای زائد

در روز درمانی لیزر موهای زائد پس از پاک کردن کامل ناحیه از هر نوع کرم یا ضد آفتاب، می توان حتی بدون بی حسی، لیزر را انجام داد؛ ولی برای بیماران حساس به درد می توان از پماد زایلاپی، لیدوکایین، زایلوژل برای بی حس کردن نواحی 30 دقیقه قبل از انجام لیزر استفاده کنید.

شستشوی پوست بعد از لیزر موی زائد

توصیه می‌شود برای تمیز نمودن صورت بعد از لیزر مو‌های زائد از یک شوینده ملایم یا یک شوینده‌ ای که مناسب پوست شما باشد، استفاده نمایید. می‌ توانید به شکل عادی دوش بگیرید یا حمام بروید؛ اما باید دمای آب را خنک نگه دارید. همچنین بعد از لیزر درمانی می توانید حدود یک تا دو بار در روز ناحیه درمان شده را شست و شو دهید.

قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید قبل و بعد از لیزر باید چگونه باشد؟

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به ویژه در نواحی تحت درمان بین 4 تا 6 هفته قبل از لیزر خودداری کنید. همچنین تا دو هفته قبل از درمان به هیچ وجه از سولاریوم استفاده نکنید. علاوه بر این، حتماً از ضد آفتابهایی با SPF 30 یا بالاتر به صورت روزانه استفاده کنید.

در کلینیک تخصصی و مدرن سینا یار علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله لیزر موهای زائد ، تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و خدمات دیگر به روز دنیا قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26