آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / نمايش در منو / سابسیژن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سابسیژن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بعد از هرگونه جراحت، زخم و یا التهاب که بهبود آن طول کشیده، ممکن است بافت ناحیه درگیر به بافت‌های زیرین چسبیده و اصطلاحاً فیبروز شود. فیبروز، پوست را به پایین کشیده و نمای ناهموار به پوست می‌دهد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دانش زیبایی، درمان این اسکارها غیر ممکن نیست. یکی از این روش‌های نوین درمانی، سابسیژن است.
سابسیژن روشی به نسبت جدید است که در درمان‌های جوانسازی، آکنه، انواع اسکار و ضایعات آبله مرغان استفاده می‌شود. در این شیوه درمانی، پزشک با استفاده از یک وسیله تیز و برنده، قسمت آسیب دیده را که موجب از بین بردن و آسیب دیدن بافتهای سالم کناری هم میشود را برمیدارد. با انجام این کار، تولید کلاژن در منطقه مورد نظر چندین برابر افزایش یافته و جای زخم به مرور زمان بهبود یابد. در رابطه با اثرات و نتایج انجام عمل سابسیژن میتوان عنوان نمود که عمل سابسیژن در رفع اسکار حاصل از جوش های نتایج ماندگاری خواهد داشت که جهت مشاهده ی اثرات درمانی کامل آن باید تعداد جلسات لازم درمانی به طور کامل انجام شوند .

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربرد سابسیژن

عمل سابسیژن (Subcision) ممکن است برای درمان‌های ذیل استفاده شود:

سابسیژن صورت در اصفهان

مزایای انجام سابسیژن

انواع روش های سابسیژن

استفاده از سوزن نوکور

سوزن نوکور که شبیه یک تیغ برنده است و برای اسکارهای کوچک و سطحی مناسب است. با استفاده ازسوزن نوکور که شبیه نیزه بوده و پزشک بعد از وارد کردن آن به بافت های زیر پوست و حرکت دادن متناوب آن، اقدام به بریدن بافت های فیبروتیک و چسبندگی ها و بعضاً ایجاد خونریزی و هماتوم می کند. سابسیژن با این روش، علیرغم اینکه هدف درمان که پاره کردن باندهای فیبروتیک است را محقق می کند؛ ولی به علت عوارض ناخواسته مثل کبودی شدید صورت، ایجاد جوشگاه های جدید ناشی از ورود خود سوزن نوکور، درد نسبتاً زیاد و گاهی تشدید فرورفتگی و چسبندگی ها و ایجاد لک و تیرگی های مقاوم، چندان محبوب و متداول نیست.

استفاده از کانولا

ابزار دوم کانولا است که به دلیل اینکه نوک تیز نیست مطمئن تر است و در عمق پوست وارد شده و در صورت برخورد با عروق و اعصاب زیر پوستی به آنها آسیب نرسانده و از کنار آنها عبور می کند و در نتیجه درسطح وسیعی در زیر پوست قابلیت مانور دادن داشته و کبودی ایجاد نخواهد کرد.

همچنین بخوانید: دستگاه آفرودیت صورت چیست

روند انجام سابسیژن

سابسیژن جای جوش تحت بی حسی موضعی انجام می شود و توسط اکثر بیماران به خوبی تحمل می شود. ابتدا پوست شما با محلول آماده سازی پوست تمیز می شود تا ناحیه مورد نظر ضد عفونی شود. سپس اسکارها با قلم جراحی مشخص می شوند. سپس بی حسی موضعی برای بی حس کردن پوست تزریق می شود. نوع سوزن مورد استفاده به نوع اسکار بستگی دارد. سوزن نوکور یک سوزن سه تایی است که مخصوص سابسیژن طراحی شده است. پس از وارد کردن، سوزن برای شکستن نوارهای بافت اسکار زیر پوست مانور داده می شود. هنگامی که سوزن‌ها بافت زخمی را که پوست را به سمت پایین متصل می‌کند، می‌شکنند، ممکن است مقدار کمی درد داشته باشید. پس از کامل شدن این روش، برای کمک به کاهش خونریزی و تورم، به ناحیه مورد نظر فشار وارد می شود. یک پماد آنتی بیوتیک موضعی برای جلوگیری از عفونت و تشویق به بهبودی استفاده می شود.

مراقبت های قبل از سابسیژن

مراقبت های بعد از سابسیژن

مدت زمان اثر سابسیژن

نتایج اولیه بعد از فروکش کردن کبودی و تورم چند روز بعد از انجام عمل سابسیژن مشاهده خواهد شد؛ اما پر شدن جای اسکار توسط کلاژن ها به دو الی سه ماه فرصت نیاز خواهد داشت. فرآیند ترمیم و بازسازی پوست از لایه های عمیق پوست فرآیندی زمان‌بر خواهد بود؛ اما نتایج انجام این روش ماندگار و طبیعی می باشد.

روش های جلوگیری از عوارض سابسیژن

افراد منع از انجام سابسیژن

عوارض سابسیژن صورت

درد
روش های سابسیژن با بریدن پیوند بین بافت آسیب دیده و سالم به همراه است. به همین دلیل کسانی که تحت درمان با این روش قرار می‌ گیرند تقریباً به مقدار کمی درد را تجربه می کند. البته برای جلوگیری از درد اکثر پزشکان قبل از شروع به انجام مراحل درمانی موضوع مورد نظر را بی حس می کنند.
خونریزی
یکی دیگر از عوارض شایع سابسیژن خونریزی موضع درمان است. میزان خونریزی معمولاً رابطه مستقیمی با تخصص پزشکی دارد. هرچه پزشک در این زمینه تخصص بیشتری داشته باشد فرآیند درمان را به نحوی پیش میبرد که احتمال خونریزی به کمترین حد ممکن برسد.
کبودی
یکی دیگر از عوارض جانبی ناشی از انجام عمل سابسیژن تورم و کبودی در موضع درمان است. برای جلوگیری از کبودی پزشکان توصیه می‌ کنند کسانی که قصد انجام عمل سابسیژن را دارند حداقل یک هفته قبل از عمل از مصرف داروهای ضد انعقادی خون نظیر آسپیرین، وارفارین، ایندومتاسین خودداری کنند.

هزینه سابسیژن

به طور کلی هزینه ثابتی برای انجام این روش به منظور از بین بردن جای زخم و آکنه وجود ندارد؛ چراکه به عواملی نظیر تعداد جلسه، گستردگی منطقه تحت درمان و دستمزد پزشک بستگی دارد.

شما می توانید برای کاشت ابرو در اصفهان ، به کلینیک مدرن و مجهز سینایار مراجعه نمایید. در این مرکز با تجهیزات به‌روز و کادری مجرب در محیطی ایمن و آرام کلیه خدمات کاشت مو و ابرو، جراحی زیبایی پلک ، لیزر موهای زائد ، همچنین کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی پوست به مراجعین عزیزم ارائه می گردد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطالاعات بیشتر با شماره های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :قبادی [ 1402-07-19 ]
اقای دکتر سلام چند جلسه درمانی نیازه که با سابسیژن جای جوش ها و اسکار آکنه صورت از بین بره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26