آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر موهای زائد / لیزر موهای زائد برای خانم ها و آقایان؛تعداد جلسات، مزایا، مراقبتها

لیزر موهای زائد برای خانم ها و آقایان؛تعداد جلسات، مزایا، مراقبتها

اگر به دنبال راه حل دائمی تری برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن هستید، بهتر است گزینه لیزر موهای زائد را نیز در نظر داشته باشید. لیزر موهای زائد یک جایگزین ایمن و موثر برای سایر روش‌ های حذف موهای زائد مانند اصلاح و اپیلاسیون است. همچنین نوید کاهش چشمگیر موهای زائد را می‌دهد، به خصوص زمانی که توسط یک متخصص آموزش دیده با استفاده از لیزر مناسب برای نوع پوست شما انجام شود. هنگامی که دوره درمان کامل شود، سایر روش های حذف موهای زائد احتمالاً غیر ضروری خواهند بود که البته نوع پوست فرد بستگی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد روشی است که در آن از لیزر یا یک پرتو متمرکز نور برای از بین بردن موهای زائد در نواحی مختلف بدن استفاده می شود.
لیزر موهای زائد از فرآیندی به نام فتوترمولیز انتخابی استفاده می کند. گرمای لیزر سلول هایی را که رنگدانه (رنگ) زیادی دارند از بین می برد. از آنجایی که موهای تیره رنگدانه زیادی دارند، بیشترین گرما را جذب می کنند. مو گرما را به فولیکول های مو منتقل می کند و آنها را از بین می برد، بنابراین مو نمی تواند به خوبی رشد کند.
یک فولیکول مو باید در مرحله آناژن یا رشد خود باشد تا لیزر مو عمل کند. فولیکول ها در زمان های مختلف در مراحل مختلف هستند، بنابراین بیشتر افراد به چندین لیزر درمانی نیاز دارند.

مناطق قابل لیزر کردن موهای زائد برای خانم ها و آقایان

لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، ساق پا، چانه، پشت، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نواحی مفید است. با این حال، برای استفاده بر روی پلک‌ ها یا نواحی اطراف چشم یا هر جایی که خالکوبی شده است، لیزر قابل انجام نیست.

در طول لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

لیزر موهای زائد شامل چندین مرحله است. پزشک یا دستیار تخصصی موارد زیر را انجام می‌دهند:

چه کسانی می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

هر فردی که موهای زائد بدن داشته باشد می تواند لیزر موهای زائد را انجام دهد. این یک عمل زیبایی است که ظاهر فرد را بهبود می‌بخشد. بسیاری از افراد نیز ترجیح می دهند که مرتباً اصلاح نکنند.
گاهی اوقات رشد موهای زائد درموارد زیر اتفاق می‌افتد:

که این شرایط ممکن است ناشی از موارد زیر باشد:

لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای ضخیم، تیره و پوست روشن دارند موثرتر است. تضاد بین رنگ پوست و رنگ مو باعث می شود موها گرما را راحت تر جذب کنند. ممکن است برای افرادی که پوست تیره یا موهای بلوند، خاکستری ، سفید یا قرمز دارند ، به خوبی کار نکند.

لیزر موهای زائد برای خانم ها و آقایان

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

قبل از انجام لیزر موهای زائد با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است لازم باشد از این روش اجتناب کنید اگر:

عوارض لیزر موهای زائد

خطرات عوارض جانبی با نوع پوست، رنگ مو، برنامه درمانی و رعایت مراقبت های قبل و بعد از درمان متفاوت است. شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد عبارتند از:
تحریک پوست: ناراحتی موقت، قرمزی و تورم پس از لیزر موهای زائد ممکن است اتفاق بیفتد. هر گونه علائم و نشانه معمولا در عرض چند ساعت ناپدید می شود.
تغییر رنگدانه: لیزر موهای زائد ممکن است پوست آسیب دیده را تیره یا روشن کند. این تغییرات ممکن است موقت یا دائمی باشند. روشن شدن پوست در درجه اول افرادی را که (قبل یا بعد از درمان) از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب نمی کنند و همچنین کسانی را که پوست تیره تری دارند، تحت تاثیر قرار می دهد.
تاول یا بثورات پوستی: به ندرت، لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود.
سایر عوارض جانبی نادر عبارتند از سفید شدن موهای درمان شده یا رشد بیش از حد مو در اطراف مناطق تحت درمان، به ویژه در پوست های تیره تر.
لیزر موهای زائد برای پلک ها، ابروها یا نواحی اطراف به دلیل احتمال آسیب شدید چشم توصیه نمی شود.

مراقبت‌ های بعد از لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد برای آقایان و بانوان

لیزر موهای زائد مزایای بسیاری دارد که می تواند با توجه به هزینه آن برای بسیاری از مردم ارزشمند باشد. این مزایا شامل موارد زیر است:
راه حل ماندگارتر برای کاهش موهای زائد بدن؛ لیزر موهای زائد دائمی در نظر گرفته نمی شود، اما همچنان اثرات ماندگاری دارد. تعداد موهای ناخواسته را در ناحیه مورد نظر کاهش می‌دهد و زمانی که موها دوباره رشد می‌کنند، تعداد آن‌ ها کمتر شده و ظریف‌ تر و روشن‌ تر می‌شوند.
نیاز به نگهداری کمتر نسبت به سایر گزینه ها؛ اگر برای از بین بردن موهای بدن خود اصلاح می کنید، باید هر چند روز یکبار این کار را انجام دهید و گزینه هایی مانند اپیلاسیون و نخ کشیدن اثراتی حدود چهار هفته دارند. در مقایسه با این‌ها، لیزر موهای زائد معمولاً به 4 تا 6 جلسه و سپس مراقبت گاه به گاه در آینده نیاز دارد.
می تواند به سایر مشکلات پوستی نیز کمک کند؛ لیزر موهای زائد را کاهش می دهد و می تواند از برآمدگی های ملتهب و خارش جلوگیری کند و از آنجایی که از نور برای از بین بردن موها استفاده می کند، خطر مواجهه با بریدگی ها و سوختگی‌ هایی که با تیغ اصلاح همراه هستند را ندارید. یکی از مزایای لیزر موهای زائد این است که می تواند شانس ابتلا به بیماری هایی مانند فولیکولیت را کاهش دهد، یک بیماری پوستی که زمانی رخ می دهد که فولیکول های مو ملتهب شوند.
یک عمل زیبایی سرپایی است؛ در حالی که درمان لیزر موهای زائد ممکن است پوست را کمی قرمز و متورم کند، تقریباً می توانید بلافاصله پس از آن به روال روزانه خود بازگردید. هیچ زمان توقفی برای مقابله با آن وجود ندارد زیرا غیر تهاجمی است. تنها کاری که نمی توانید انجام دهید این است که بلافاصله زیر نور خورشید بروید یا از تخت های برنزه کننده یا لامپ های آفتاب استفاده کنید.
صرفه جویی در هزینه در طول زمان؛ اگرچه هزینه لیزر موهای زائد در ابتدا بیشتر از خرید یک تیغ و کرم موبر است، اما به مرور زمان جواب می دهد. از آنجایی که لیزر موهای زائد تا حد زیادی موهای ناخواسته را کاهش می‌دهد، نیازی به نگهداری منظم همراه با اصلاح و اپیلاسیون نیست، بنابراین پس از پرداخت هزینه اولیه، مجبور نیستید هزینه بیشتری بپردازید.

چند جلسه برای لیزر موهای زائد خانم ها و آقایان لازم است؟

شما احتمالاً به شش تا هشت جلسه درمان لیزر موهای زائد نیاز خواهید داشت. جلسات معمولاً بین شش تا هشت هفته فاصله دارند. این زمان به گرفتن موهای بیشتر در مراحل مختلف رشد کمک می کند. لیزر موهای زائد دائمی نیست. بعید است که درمان ها تمام موها را در مرحله رشدشان هدف قرار دهند. برخی از موها دوباره رشد می‌ کنند، اما معمولاً روشن‌ تر و نازک‌ تر از قبل هستند.

خانم ها و آقایان چگونه برای لیزر موی زائد آماده شوند؟

لیزر موهای زائد نیازی به آماده سازی زیادی ندارد، اما مواردی وجود دارد که باید قبل از درمان انجام دهید.
اگر به لیزر موهای زائد علاقه دارید، دکتری را انتخاب کنید که دارای گواهینامه تخصصی مانند پوست یا جراحی زیبایی باشد و تجربه لیزر موهای زائد بر روی نوع پوست شما را داشته باشد. اگر یک دستیار پزشک یا پرستار دارای مجوز این روش را انجام دهد، مطمئن شوید که درمان تحت نظارت یک پزشک انجام می‌شود و در طول درمان در محل حضور دارد. در مورد اسپاها، سالن ها یا سایر امکاناتی که به پرسنل غیر پزشکی اجازه انجام لیزر موهای زائد را می دهند، احتیاط کنید.
قبل از لیزر موهای زائد، با پزشک مشورت کنید تا مشخص شود که آیا این گزینه درمانی برای شما مناسب است یا خیر. پزشک شما احتمالاً موارد زیر را انجام خواهد داد:
بررسی سابقه پزشکی شما؛ از جمله مصرف دارو، سابقه اختلالات پوستی یا اسکار و روش های قبلی حذف موهای زائد.
در مورد خطرات، مزایا و انتظارات، از جمله اینکه لیزر موهای زائد چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند برای شما انجام دهد، از پزشک خود سوال بپرسید.
همچنین پزشک از شما می‌ خواهد که از محل مورد درمان عکس بگیرید تا برای ارزیابی های قبل و بعد و بررسی های طولانی مدت استفاده شود.
همچنین در جلسه مشاوره، طرح درمان و هزینه های مربوطه را مورد بحث قرار دهید.
پزشک همچنین دستورالعمل های خاصی را برای آماده شدن برای لیزر موهای زائد ارائه می دهد. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
دور ماندن از نور آفتاب: توصیه های پزشک خود را برای اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید قبل و بعد از درمان دنبال کنید. هر زمان که بیرون می روید، از یک ضد آفتاب با طیف وسیع حداقل SPF30 استفاده کنید.
روشن‌ تر کردن پوست: از هرگونه کرم پوستی که بدون آفتاب پوست شما را تیره می کند، خودداری کنید. اگر اخیراً برنزه شده یا پوست تیره‌تری دارید، پزشک ممکن است کرم سفید کننده پوست را تجویز کند.
اجتناب از سایر روش های حذف موهای زائد: کندن، اپیلاسیون و الکترولیز می تواند فولیکول مو را مختل کند و حداقل چهار هفته قبل از درمان باید از انجام آنها اجتناب شود.
پرهیز از مصرف داروهای رقیق کننده خون: از پزشک خود در مورد مصرف داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد التهابی قبل از انجام لیزر بپرسید.
شیو یا اصلاح کردن ناحیه درمان: اصلاح یک روز قبل از لیزر توصیه می شود. اصلاح موهای بالایی سطح پوست را از بین می برد که می تواند منجر به آسیب سطحی پوست به دنبال موهای سوخته شود، اما ساقه مو در زیر سطح پوست را دست نخورده باقی می گذارد.

اگر قبل از لیزر موهای زائد اصلاح نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر موهای شما بیش از حد بلند باشد، این روش به همان اندازه موثر عمل نمی کند و مو و پوست شما می سوزاند.

هزینه لیزر موهای زائد آقایان و خانمها

هزینه لیزر موهای زائد بسته به عواملی که شامل موارد زیر است، بسیار متفاوت است:

در کلینیک تخصصی و مدرن سینا یار علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله لیزر موهای زائد ، تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و خدمات دیگر به روز دنیا قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26