آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / بوتاکس پیشانی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس پیشانی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

چین و چروک پیشانی که با نام خطوط پیشانی نیز شناخته می‌شوند، ممکن است در هر سنی فارغ از جنسیت روی پیشانی افراد ایجاد شود و جلوه‌ای ناپسند به ظاهر آنها ببخشد. از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک ، می توان به کاهش تولید کلاژن و الاستین، دو پروتئین اصلی در بدن که وظیفه حفظ زیبایی پوست و جوانسازی آن را دارند اشاره کرد. با کم شدن این پروتئین‌ های بنیادی، پوست رو به پیری رفته و به اصطلاح چروک می‌ شود. امروزه با پیشرفت علم، روش‌ های گوناگونی برای درمان چروک پیشانی ابداع شده‌ اند که در طول زمان، کارایی و اثر مثبت خود را روی این خطوط ایجاد شده نشان داده‌اند. تزریق بوتاکس امروزه با اهداف زیبایی، جوانسازی و حتی درمانی مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. بوتاکس از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده که به صورت موقتی باعث فلج شدن عضلات می‌شود. بوتاکس از طریق مسدود کردن انقباض عضلانی، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و از ایجاد چین و چروک ها پیشگیری می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

نحوه تزریق بوتاکس به پیشانی

پزشک، نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس اقدام به تزریق بوتاکس می نماید. نواحی تزریق ابتدا باید کاملاً از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. تزریق بوتاکس در بسیاری از مواقع نیازی به بیحسی نمی باشد؛ اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بیحسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده تزریق می شود.

مزایا و معایب بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس جوانسازی پوست ، مزایای زیر را به همراه دارد:

تزریق بوتاکس پیشانی

مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی

جنس پوست در ماندگاری بوتاکس پیشانی

یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر ماندگاری بوتاکس، جنس پوست می باشد. گاهی اوقات ممکن است جنس پوست، ضخیم باشد که باعث کاهش تأثیر بوتاکس می‌شود.

بوتاکس پیشانی و دور چشم چند روز بعد اثر میکنه؟

بوتاکس معمولاً 2 تا 4 روز بعد از تزریق شروع به عمل می کند و بستگی به موارد زیر دارد:

بوتاکس پیشانی برای چه کسانی مناسب است؟

این تکنیک نه فقط برای کاهش چین‌های پیشانی مناسب است بلکه برای پیشگیری زودرس از عمیق شدن چروک‌های ریز هم راهکار پیشگیرانه مناسبی است. افرادی که شرایط زیر را دارند می‌توانند گزینه مناسبی برای این روش هستند:

مدت زمان ماندگاری اثر بوتاکس

اثرات بوتاکس سه تا شش ماه به طول می انجامد که این مدت اثر گذاری از فرد به فرد می تواند متفاوت باشد. دوام نتیجه تزریق بوتاکس بستگی به عمق و میزان چروک ها، ناحیه ی تزریق و همچنین سن افراد دارد. با بازگشت تدریجی فعالیت عضلات، خطوط چین و چروک ها دوباره ظاهر می شوند و ممکن است نیاز به تزریق مجدد باشد.

بوتاکس پیشانی کی اثر میکند؟

بازه‌ی زمانی مورد نیاز برای مشاهده‌ی اثرات بوتاکس در افراد مختلف متفاوت است؛ اما معمولاً از روز سوم به بعد نمایان و بعد از 21 روز کامل می‌شود. اکثر افراد طی مدت 2 تا 3 روز بعد از تزریق بوتاکس، اثرات آن را به خوبی مشاهده می‌کنند. این بازه‌ی زمانی ممکن است برای بعضی افراد تا 7 روز و برای بعضی دیگر تا دو هفته طول بکشد.

ماندگاری بوتاکس پیشانی

میزان ماندگاری این عمل به مدت 4 تا 6 ماه است و بیمار پس از تزریق بوتاکس به مدت تقریبی 6 ماه نیازی به تزریق مجدد ندارد.

عوارض بوتاکس پیشانی

اگر پوست حساسی دارید بروز کبودی در ناحیه سوزن‌ها، قرمزی خفیف و تورم می‌تواند از عوارض جانبی پس از تزریق لیفت ابرو با بوتاکس باشد. عوارض جانبی خفیف ناشی از تزریق مواد بوتاکس عبارت است از:

هزینه و قیمت بوتاکس پیشانی

هزینه بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل باید به نوع و برند بوتاکس تزریقی، حجم و میزان استفاده از آن، مهارت پزشک متخصص، تعرفه های مربوط به کلینیک و... اشاره داشته باشیم.


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم با تزریق بوتاکسدرمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم با تزریق بوتاکس

بوتاکس دور چشم یکی از روش‌ های قدیمی و پرطرفدار جوانسازی صورت است که برای رفع خطوط دور چشم استفاده می شود و به کاهش چین های این نواحی کمک می کند ...

تاریخ انتشار : 1403-02-14

نکات مهم لیزر موهای زائد آقایاننکات مهم لیزر موهای زائد آقایان

لیزر موهای زائد آقایان به عنوان روشی بسیار کاربردی و دائمی برای حذف موهای زائد نواحی مختلف بدن بسیار مورد توجه مردان قرار گرفته است. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

بوتاکس پیشانی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟بوتاکس پیشانی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس از طریق مسدود کردن انقباض عضلانی ، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و از ایجاد چین و چروک ها پیشگیری می کند. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02