آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / دانستنیهای بوتاکس خط اخم

دانستنیهای بوتاکس خط اخم

عوامل متعددی سبب ایجاد چین و چروک یا خطوط بر روی پوست صورت می شوند که ناحیه ی بین دو ابرو و پیشانی جزء مناطق مستعد ایجاد چروک می باشند. به خطوط بین چشم و بالای ابروهای فرد، خط اخم گفته می شود که به علل مختلف از جمله، اخم کردن، سیگار کشیدن و پیری ایجاد می شود. پیشگیری از ایجاد و تشدید خط اخم می تواند برای بیمارانی که از تأثیرات منفی اخم بر چهره رنج می برند یا افرادی که مایل هستند به سادگی اثرات پیری را معکوس کنند، مفید باشد. بهترین روش درمان خطوط اخم از طریق تزریق بوتاکس می‌باشد. بوتاکس از سم بوتولونیوم نوع A ساخته شده که به صورت موقتی باعث فلج شدن عضلات می‌شود. برای انقباض یک عضله، دستور انقباض از مغز صادر می شود و به اعصاب حرکتی عضله می رسد. از انتهای این اعصاب حرکتی، ماده ای به نام استیل کولین ترشح می شود که با اثر بر روی عضله، باعث انقباض آن می شود. کاری که بوتاکس انجام می دهد این است که از ترشح استیل کولین جلوگیری می کند و در نتیجه مانع از انقباض عضله می شود. بوتاکس از طریق مسدود کردن انقباض عضلانی، از حرکت عضلات جلوگیری کرده و از ایجاد چین و چروک ها پیشگیری می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

توضیحات مختصر درباره بوتاکس

بوتاکس یک داروی تزریقی است که وارد شدن آن به عضلات زیر پوست، موجب از بین رفتن چین و چروک ‌ها خواهد شد. بوتاکس را نوعی سم می‌ دانند که از باکتری کلستریدیوم تولید می‌شود و با فلج عضلات ناحیه مورد نظر، چین و چروک روی پوست را از بین می‌برد. انقباض و حرکت عضلات صورت عامل اصلی ایجاد چین‌ های روی پوست هستند. اگر به ‌وسیله یک ماده خارجی جلوی حرکت عضلات گرفته شود، چروک ‌های سطح پوست نیز از بین خواهند رفت. تزریق بوتاکس به ناحیه مورد نظر با از کار انداختن عملکرد اعصاب آن ناحیه، حرکت عضلات را متوقف می‌کند و درنتیجه برای مدتی که عضلات فلج بمانند چروک‌ ها نیز محو خواهند شد.

انواع خطوط اخم

خطوط اخم، دو نوع مختلف دارند که عبارتند از:
خطوط اخم نوع ثابت: این نوع خطوط اخم در حالت آرامش چهره نیز قابل مشاهده هستند و به‌طور مداوم وجود دارند. تزریق بوتاکس به تنهایی نمی‌تواند این خطوط را به‌ طور کامل از بین ببرد. برای کاهش ظاهر این خطوط، نیاز به تزریق ژل یا فیلر است.
خطوط اخم نوع حرکتی: این نوع خطوط اخم در وضعیت آرامش چهره دیده نمی‌ شوند و تنها در هنگام انقباض عضلات چهره به‌ وجود می‌ آیند. با تزریق بوتاکس به مناطق مشخصی از صورت و ممانعت از انجام اخم به‌طور کامل، این خطوط اخم قابل کاهش و کنترل هستند.

تزریق بوتاکس خط اخم

فواید و مزایای تزریق بوتاکس خط اخم ابرو

نحوه تزریق بوتاکس خط اخم عمیق

ابتدا پزشک باید پوست و وضعیت خطوط ایجاد شده را بررسی کند. شخص باید اخم کند تا پزشک بتواند خطوط و عمق آنها را تشخیص دهد. پزشک، نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس اقدام به تزریق بوتاکس می نماید. نواحی تزریق ابتدا باید کاملاً از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از مواقع نیازی به بیحسی نمی باشد؛ اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بیحسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده تزریق می شود.

مراقبتهای قبل و بعد از بوتاکس خط اخم

درمان خط اخم با بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس خط خنده

خندیدن و لبخند زدن در یک دوره زمانی منجر به چروک شدن پوست در همان نقطه به دلیل فرسودگی بافت زیرین می‌شود. ماهیچه‌های آن ناحیه بیش از حد فعال می‌شوند و باعث ایجاد خطوط خنده می‌ شوند. هنگامی که بوتاکس از طریق سوزن‌های ظریف وارد این عضلات می‌شود، باعث شل شدن آنی عضلات می شود. سطح پوست را صاف می‌کند و چین و چروک پوست دور دهان را کاهش می‌دهد.

مدت زمان تاثیر بوتاکس خط اخم

هنگامی که بوتاکس به داخل خط پیشانی تزریق می شود، اثرات آن را می توان طی 3 روز مشاهده نمود؛ اما گاهی اوقات تا 10 روز طول می کشد تا تأثیر کامل ان قابل مشاهده باشد.

آیا بوتاکس برای خط اخم عمیق درمان مناسبی است؟

تزریق بوتاکس از شکل گیری خطوط و عمیق شدن آنها نیز جلوگیری می کند، در نتیجه میتوان از بوتاکس به عنوان بهترین درمان خط اخم هایی که هنوز عمیق نشده اند نام برد.

ماندگاری بوتاکس خط اخم

این اثر می تواند برای حدود 3 تا 6 ماه باقی بماند.

هزینه بوتاکس خط اخم

میزان بوتاکس مورد نیاز، هزینه های کلینیک، دستمزد متخصص و... از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت تزریق بوتاکس خط اخم هستند.

خطرات و عوارض احتمالی بوتاکس خط اخم

با وجود اینکه بوتاکس یک روش ایمن است و عوارض زیادی به همراه ندارد؛ اما اگر این روش در کلینیک های غیر معتبر با پزشکان بی تجربه انجام شود با عوارض شدیدی همچون افتادگی عضله، کبود شدن پوست، ورم بعد از بوتاکس و افتادگی پلک همراه است. همچنین برخی از عوارض بوتاکس مانند عفونت، قرمزی، تورم و درد به علت مراقبت نکردن از بوتاکس رخ می دهد. در صورت شدت یافتن عوارض، حتماً باید به پزشک مراجعه کرد.

در کلینیک تخصصی و مدرن سینا یار علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله لیزر موهای زائد ، تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و خدمات دیگر به روز دنیا قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26