آدرس کلینیک کاشت مو در اصفهان تلفن کلینیک کاشت ابرو سینایار
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / مزوژل چیست؛ تاثیر مزوژل در جوانسازی صورت

مزوژل چیست؛ تاثیر مزوژل در جوانسازی صورت

پوست به دلیل قرارگیری در معرض عوامل مختلف طبیعی و غیرطبیعی دچار آسیب هایی می شود. آسیب های ناشی از این موقعیت ها به شکل چین وچروک های ریز و درشت و تخریب بافت خود را نمایان می کنند. با افزایش سن نیز در انسان هیالورونیک اسید موجود در بدن کاهش یافته و در نتیجه این روند، طراوت و شادابی پوست نیز کاهش می یابد. مزوژل، روشی نوین در علم پزشکی است که در آن از ترکیبی از مؤثرترین مواد برای جوانسازی پوست استفاده می شود. در تهیه مزوژل از اسید هیالورونیک هایی استفاده می شود که غلظت بالایی دارد؛ اما خاصیت حجم دهندگی ندارند. مزوژل حاوی مواد معدنی و گیاهی، آنزیم ها، پروتئین ها، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها و اسیدهای هالورونیک است. هدفی که مزوژل دنبال می کند، بازگرداندن طراوت و شادابی به پوست است.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوژل چیست؟

مزوژل یکی از درمان های مؤثر چین و چروک و سایر مشکلات پوستی علی الخصوص در نواحی اطراف چشم است که با تزریق هیالورونیک اسید سبب افزایش کلاژن سازی در پوست و بهبود الاستیسیته پوست می شود و در نتیجه آن چین و چروک های پوست از بین می رود. در واقع هیالورونیک اسید منجر به تحریک سلول های کلاژن ساز شده و با بهود جریان خون در پوست سبب از بین رفتن مشکلات پوستی خواهد شد. از آنجا که از این روش نوین برای بهبود مشکلات و آسیب های پوستی استفاده می شود، باید از ترکیباتی تشکیل شده باشد که خاصیت ترمیم کنندگی و رطوبت رسانی داشته باشد، به همین خاطر مزو ژل از ترکیباتی همانند هیالورونیک اسید، مواد معدنی، آمینواسید ها ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و کوآنزیم ها تشکیل شده است تا تمامی این خواص را ایجاد کند و علاوه بر بهبود وضعیت فعلی پوست ، از بروز مشکلات پوستی و نمود علائم پیری در آینده نیز جلوگیری کند.

مزایای تزریق مزوژل

کاربردهای تزریق مزوژل

به طور خلاصه می توان کاربردهای تزریق مزو ژل را در موارد زیر خلاصه نمود:

کاربرد مزوژل در جوانسازی

نحوه انجام مزوژل

این تزریق، دردی قابل تحمل دارد؛ اما برای افرادی که آستانه تحمل پایین‌ تری دارند از داروهای بی‌ حسی موضعی استفاده می‌ کنند. بعد از بی‌حس کردن ناحیه تزریق دوز مناسبی از مزوژل به ناحیه تزریق می‌شود و متقاضی بدون نیاز به استراحت می‌تواند به منزل یا محل کار خود برگردد.

مراقبت های قبل از مزوژل

مراقبت های بعد از مزوژل

مزوژل مناسب چه افرادی است؟

اکثر افراد در رده‌های سنی بالای 18 سال می‌توانند از تزریق مزو ژل برای رفع مشکلات پوستی، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و درمان جای جوش و لکه‌ ها استفاده کنند. مزوژل خصوصاً برای افراد مسن‌تر که خاصیت ارتجاعی پوستشان را از دست داده اند درمان مناسبی است.

چه اشخاصی نباید مزوژل انجام بدهند؟

با وجود بی‌ خطر بودن نسبی تزریق مزوژل ، این درمان برای برخی از افراد ممنوع است. این افراد شامل گروه‌ های زیر می‌شوند:

ماندگاری مزوژل

ماندگاری مزوژل ، بستگی به ویژگی‌ های پوست فرد متقاضی، نوع آسیب و برند مزوژل مورداستفاده دارد؛ اما در بیشتر افراد این تزریق بین 6 تا 9 ماه ماندگاری خواهد داشت.

تاثیر مزوژل بعد از چند روز مشخص میشود؟

نتایج حاصل از مزوژل بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده می باشد؛ اما نتایج کامل بعد از 48 ساعت دیده می شود.

بهترین برند مزوژل جوانساز

مزو ژل ها نیز مارک های مختلفی دارند که محصولات هر یک از این برند ها خواص، کاربرد و ماندگاری متفاوتی داشته باشند. جالپرو (Jalupro) یکی از بهترین و پر کاربردترین برندهای مزوژل است که با بافت طبیعی پوست سازگاری بسیاری دارد و با تحریک تولید کلاژن سبب ترمیم و بهبود مشکلات پوستی می شود. جالپرو محصول مشترک ایتالیا و سوییس است که تأییدیه CE دارد. نتایج حاصل از تزریق جالپرو تا حدود 6 تا 9 ماه باقی خواهد ماند و پس از این مدت نیاز به ترمیم مجدد دارد. برند دیگری که بعد از جالپرو بسیار پرکاربرد است، برند رویتاکر (Revitacare) است که محصول کشور فرانسه است.

عوارض تزریق مزوژل

ممکن است در محل تزریق احساس سفت شدن یا برآمدگی داشته باشید. این مورد در مواقعی که مزوژل بیش از حد سطحی تزریق شده است بیشتر دیده می‌شود.
واکنش های التهابی مانند، قرمزی، ادم، اریتم و غیره که ممکن است با خارش و درد فشاری پس از تزریق همراه باشد. این واکنش احتمالاً یک هفته طول می‌ کشند.

هزینه تزریق مزوژل

ازجمله عوامل مؤثر در قیمت مزوژل‎ عبارتند از:

در کلینیک تخصصی و مدرن سینا یار علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله لیزر موهای زائد ، تزریق بوتاکس ، تزریق ژل و چربی و خدمات دیگر به روز دنیا قابل انجام است .


آدرس : اصفهان ، خیابان شیخ صدوق شمالی ، نبش کوچه 41
تلفن : 36640008

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل و همچنین مطالب مرتبط با زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، مو و ابرو را در بخش مقالات بخوانید

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

ماندگاری تزریق چربی تا سالیان زیادی به طول می انجامد.اما نکاتی وجود دارد که در میزان ماندگاری تزریق چربی تاثیر گذار است .در این بحث به آنها می پردازیم ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربیجوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

تزریق چربی به پشت دست یکی از روش‌ های بسیار نوین برای جونسازی دست ها می باشد . در این روش چربی از ران ، شکم و باسن گرفته و تزریق می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

از عوارض تزریق چربی می ‌توان به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت که در ناحیه تزریق و عوارضی که در ناحیه استخراج چربی ایجاد می‌ شوند اشاره کرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-26